Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelElväxlar 2012
You need to log in to create posts and topics.

12

Många kommer nog skaffa det under 2012 även om vinsten är tveksam.
Själv tror jag jag skulle uppgradera till Sram red eller Dura ace(mek) istället om jag nu har lust och råd att spendera pengar(lättare och roligare att serva själv ;)).
Hur skall ni göra?

Vågade mig inte på nån av elmodellerna så blev Dura Ace 7900 för min del. Obefintlig service här där jag bor så kändes lite säkrare med något som man kan fixa själv om det börjar krångla.

Blir jag sponsrad med elväxlar..okej då, annars är det nono

Den enda meningsfulla tillämpning av elväxlar jag har sett är på tempocyklar där man kan ha dubbelkommando i bågen och vid bromsarna.

För min del blir det nog ett par nya hjul och kanske en ny grupp till linjecykeln, men det lär inte bli elektriskt.

jag kommer köra på Ultegra di2 till våren av de jag sett och testat så ser jag bara fördelar när man kan få det till ett så bra pris

Ska man uppgradera så är det ´http://www.bikeradar.com/news/article/campagnolo-launch-electronic-eps-groups-32306/ som gäller

jag kommer köra med Di2 på mina bägge cyklar under 2012, det blir en extra test när jag i juni kör Sverigetempot och i juli ska cykla Nordkap-Aten.
Vinsten är ju att minska slitaget då kedjan hela tiden ligger som den ska, sen får man väl se hur det funge

Då är friktionsreglage bättre.

"Riders looking to buy the parts in the aftermarket should be able to find them for sale around springtime."

Det är väl campa-språk för: Leverans 2013...

Det gäller att ha kontakter.

12