Quote from Guest on 31 December 2011, 16:44Många kommer nog skaffa det under 2012 även om vinsten är tveksam.
Själv tror jag jag skulle uppgradera till Sram red eller Dura ace(mek) istället om jag nu har lust och råd att spendera pengar(lättare och roligare att serva själv ;)).
Hur skall ni göra?
Många kommer nog skaffa det under 2012 även om vinsten är tveksam.
Själv tror jag jag skulle uppgradera till Sram red eller Dura ace(mek) istället om jag nu har lust och råd att spendera pengar(lättare och roligare att serva själv ;)).
Hur skall ni göra?
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 16:54Vågade mig inte på nån av elmodellerna så blev Dura Ace 7900 för min del. Obefintlig service här där jag bor så kändes lite säkrare med något som man kan fixa själv om det börjar krångla.
Vågade mig inte på nån av elmodellerna så blev Dura Ace 7900 för min del. Obefintlig service här där jag bor så kändes lite säkrare med något som man kan fixa själv om det börjar krångla.
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 18:27Blir jag sponsrad med elväxlar..okej då, annars är det nono
Blir jag sponsrad med elväxlar..okej då, annars är det nono
Quote from Funbeat user on 31 December 2011, 23:55Den enda meningsfulla tillämpning av elväxlar jag har sett är på tempocyklar där man kan ha dubbelkommando i bågen och vid bromsarna.
För min del blir det nog ett par nya hjul och kanske en ny grupp till linjecykeln, men det lär inte bli elektriskt.
Den enda meningsfulla tillämpning av elväxlar jag har sett är på tempocyklar där man kan ha dubbelkommando i bågen och vid bromsarna.
För min del blir det nog ett par nya hjul och kanske en ny grupp till linjecykeln, men det lär inte bli elektriskt.
Quote from Johan Fylke on 1 January 2012, 00:24jag kommer köra på Ultegra di2 till våren av de jag sett och testat så ser jag bara fördelar när man kan få det till ett så bra pris
jag kommer köra på Ultegra di2 till våren av de jag sett och testat så ser jag bara fördelar när man kan få det till ett så bra pris
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 16:05Ska man uppgradera så är det ´http://www.bikeradar.com/news/article/campagnolo-launch-electronic-eps-groups-32306/ som gäller
Ska man uppgradera så är det ´http://www.bikeradar.com/news/article/campagnolo-launch-electronic-eps-groups-32306/ som gäller
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 16:31jag kommer köra med Di2 på mina bägge cyklar under 2012, det blir en extra test när jag i juni kör Sverigetempot och i juli ska cykla Nordkap-Aten.
Vinsten är ju att minska slitaget då kedjan hela tiden ligger som den ska, sen får man väl se hur det funge
jag kommer köra med Di2 på mina bägge cyklar under 2012, det blir en extra test när jag i juni kör Sverigetempot och i juli ska cykla Nordkap-Aten.
Vinsten är ju att minska slitaget då kedjan hela tiden ligger som den ska, sen får man väl se hur det funge
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 16:35Då är friktionsreglage bättre.
Då är friktionsreglage bättre.
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 18:39"Riders looking to buy the parts in the aftermarket should be able to find them for sale around springtime."
Det är väl campa-språk för: Leverans 2013...
"Riders looking to buy the parts in the aftermarket should be able to find them for sale around springtime."
Det är väl campa-språk för: Leverans 2013...
Quote from Funbeat user on 1 January 2012, 18:42Det gäller att ha kontakter.
Det gäller att ha kontakter.