Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Ska köpa en tridräkt, men vet inte om jag ska slå till på en en- eller tvådelad. Spontant känns det som en endelad skulle sitta bättre under våtdräkten och riskera mindre veck?

Å andra sidan kanske det är mer flexibelt med ett plagg som är tvådelad.

E

Nu har jag inga (relevanta) könsaspekter delad heller hel dräkt. Min egen erfarenhet är långt lopp = delad dräkt, kort lopp=det man gillar bäst. Hur långt är ett "långt" lopp, = så länge man vanligen klarar sig utan att kissa 🙂 . Att uträtta sina behov

Ska man inte kissa på sig?

Just nu pratar vi sprint. Fler reflektioner! Tack. 🙂

Jag är för övrigt helt inne på "det jag gillar bäst"-tanken. Problemet är ju att jag aldrig tränat i vare sig det ena eller det andra så jag vet inte vad jag gillar bäst...

Jag har en som är i ett stycke med inbyggd sport-bh. Än så länge har jag bara cyklat i den, och det funkar den hur bra som helst till! Den är inte så vadderad att det borde vara nåt problem att springa eller simma i den, men det har jag som sagt inte test

Jag körde en sprint och en olympisk distans under 2010 båda i tvådelad och tror att jag till sommaren skall köpa mig en hel tri dräkt då jag tyckte det var lite jobbigt med Glipan som blev mellan över och underdel.
Hade iof inte överdelen på under våtdrä

En annan fördel med tvådelat är ju att valet av storlek (och märke) blir lite mer flexibelt. Dvs lättare att hitta något som sitter bra både upptill och nertill... 😉

Jag har aldrig haft hel dräkt, men tycker tvådelat funkar bra under våtdräkten. Har hela dräkten på under simningen - tar för lång tid att ta på linne vid växlingen och som sagt så är den inte i vägen heller.

Jag kör både i heldräkt och i tvådelat. Är det simning utan våtdräkt tar jag i princip alltid heldräkten, för den ger minst motstånd i vattnet. Jag har aldrig upplevt att den tvådelade skulle korva sig under våtdräkten, så jag skulle säga att vilket man v

12