Quote from Guest on 11 April 2011, 21:27Hej alla,
Jag tänkte fråga om någon har tipps eller erfarenhet.
Jag har spenderat en veckas semester med en för mig lång cykeltur. Har cyklat 6 till 13 mil per dag totalt nästan 70 mil på 8 dagar med någon vilodag i mitten. Lyckades välja förra veckan m
Hej alla,
Jag tänkte fråga om någon har tipps eller erfarenhet.
Jag har spenderat en veckas semester med en för mig lång cykeltur. Har cyklat 6 till 13 mil per dag totalt nästan 70 mil på 8 dagar med någon vilodag i mitten. Lyckades välja förra veckan m
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:37Det är nog vibrationer och att man kanske håller lite hårt i styret i början när man cyklar ute igen. Ny styrlinda eller kanske andra handskar?
Det är nog vibrationer och att man kanske håller lite hårt i styret i början när man cyklar ute igen. Ny styrlinda eller kanske andra handskar?
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 21:49Efter min första cykelsemester (25 mil på 3 dagar) kunde jag inte använda min högra hand på en vecka. Hade helt tappat tumgreppet. Nu varierar jag handposition lite mer.
Efter min första cykelsemester (25 mil på 3 dagar) kunde jag inte använda min högra hand på en vecka. Hade helt tappat tumgreppet. Nu varierar jag handposition lite mer.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:15Har du möjlighet ta lite massage och och lägg några extra minuter på armar och händer. Du kommer att bli förbluffad över hur ont det gör i armarna. Sen är det så skönt.
Jag brukar göra det efter längre landsvägsturer 20 mil plus och MTB lopp typ Vasan oc
Har du möjlighet ta lite massage och och lägg några extra minuter på armar och händer. Du kommer att bli förbluffad över hur ont det gör i armarna. Sen är det så skönt.
Jag brukar göra det efter längre landsvägsturer 20 mil plus och MTB lopp typ Vasan oc
Quote from Johan Lindh on 11 April 2011, 22:17Jag tror inte att det spelar så stor roll om du tränar eller vilar. Det är nog vibrationen som de andra har sagt. Det verkar vara ett vanligt problem för cyklister. Ge det en vecka eller två att bli bättre.
Det lät som att du hade varit ute på en härlig
Jag tror inte att det spelar så stor roll om du tränar eller vilar. Det är nog vibrationen som de andra har sagt. Det verkar vara ett vanligt problem för cyklister. Ge det en vecka eller två att bli bättre.
Det lät som att du hade varit ute på en härlig
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:19Det låter som om du spänner dig.
Det låter som om du spänner dig.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:48För att förebygga är det viktigt att försöka växla grepp så att det inte är samma nerver som kommer i kläm hela tiden. Och att låta händerna vila. Försök att släppa med en hand i taget och röra ordentligt på handen ganska ofta.
Om en kroppsdel har domnat
För att förebygga är det viktigt att försöka växla grepp så att det inte är samma nerver som kommer i kläm hela tiden. Och att låta händerna vila. Försök att släppa med en hand i taget och röra ordentligt på handen ganska ofta.
Om en kroppsdel har domnat
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:51Om inte det funkar så kan man avlasta händerna helt genom att byta till liggcykel 😉
Om inte det funkar så kan man avlasta händerna helt genom att byta till liggcykel 😉
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 22:53Det brukar vara att man håller för hårt i styret. Försök släppa och bara låta handen vila på styret.
Det brukar vara att man håller för hårt i styret. Försök släppa och bara låta handen vila på styret.
Quote from Funbeat user on 11 April 2011, 23:11När jag cyklar på vanlig cykel så lägger jag emellanåt upp tummen sidan om resten av handen istället för att hålla runt handtagen, då går det inte att klämma åt.
Jag har bara haft problem med bortdomnade tummar, men det försvann när jag gjorde på det här
När jag cyklar på vanlig cykel så lägger jag emellanåt upp tummen sidan om resten av handen istället för att hålla runt handtagen, då går det inte att klämma åt.
Jag har bara haft problem med bortdomnade tummar, men det försvann när jag gjorde på det här