Quote from Guest on 23 March 2009, 10:32Hejsan!
Jag undrar om det går att blanda Shimano och Campa? Nu tänker jag inte blanda växlar och bromsar utan det jag funderar över är om man kan ha ett vevparti från Shimano och övrigt Campa och tvärtom?
En fundersam nybyggare
Hejsan!
Jag undrar om det går att blanda Shimano och Campa? Nu tänker jag inte blanda växlar och bromsar utan det jag funderar över är om man kan ha ett vevparti från Shimano och övrigt Campa och tvärtom?
En fundersam nybyggare
Quote from Rasmus Olsson on 23 March 2009, 10:42Det borde gå. Bara du inte blandar växlreglage och växlar , eller bromshandtag med bromsar.
Det borde gå. Bara du inte blandar växlreglage och växlar , eller bromshandtag med bromsar.
Quote from Lena O on 23 March 2009, 10:56och du vill veta om det går utan får frågor som "Varför vill du göra så?" m.m.? 😉
och du vill veta om det går utan får frågor som "Varför vill du göra så?" m.m.? 😉
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 10:59Exakt Gazzah 🙂 snart gått 1 h utan någon gråga om varför eller Shimano är bäst, Nej Campa är bäst osv.
Exakt Gazzah 🙂 snart gått 1 h utan någon gråga om varför eller Shimano är bäst, Nej Campa är bäst osv.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 12:36Shimanobromsar till Campahandtag fungerar såvitt jag vet. Det omvända blir lite knöligare, då blir man kanske tvungen att släppa ut luften ur däcken innan man kan ta loss hjulen?
Shimanobromsar till Campahandtag fungerar såvitt jag vet. Det omvända blir lite knöligare, då blir man kanske tvungen att släppa ut luften ur däcken innan man kan ta loss hjulen?
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 13:20Det går med lite knep&knåp att blanda ganska friskt.
Däremot så gillar inte Shimanos kedjor något annat än Shimanokassetter. Det är något skumt med sidplåtarna.
Sedan gäller det att justera wiren så går det ganska precis att få in pumpade däck också, om
Det går med lite knep&knåp att blanda ganska friskt.
Däremot så gillar inte Shimanos kedjor något annat än Shimanokassetter. Det är något skumt med sidplåtarna.
Sedan gäller det att justera wiren så går det ganska precis att få in pumpade däck också, om
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 13:21Jag ska också ge mig på ett cykelbygge (renovering).
Undrar om man kan placera nya Shimano Tiagra på en äldre Crescent 92316 från 80-talet?
Jag ska också ge mig på ett cykelbygge (renovering).
Undrar om man kan placera nya Shimano Tiagra på en äldre Crescent 92316 från 80-talet?
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 13:24Det beror på vevaxellängden.
Det beror på vevaxellängden.
Quote from ellen olsson on 23 March 2009, 14:43Det mesta går att blanda ganska friskt. Franska Le Cycle hade en bra artikel om detta i vintras där de även rekommenderade diverse uppgraderingar för olika syften.
Det mesta går att blanda ganska friskt. Franska Le Cycle hade en bra artikel om detta i vintras där de även rekommenderade diverse uppgraderingar för olika syften.
Quote from Funbeat user on 23 March 2009, 16:03Cykelbyggande 😉 jag kommer ihåg att jag svetsade längre framgafflar på min Limphoj när jag var fjorton...Hur coolt som helst med en Chopper...skulle haft det på Vättern sist...Coolfaktor i alla fall!
😀
Cykelbyggande 😉 jag kommer ihåg att jag svetsade längre framgafflar på min Limphoj när jag var fjorton...Hur coolt som helst med en Chopper...skulle haft det på Vättern sist...Coolfaktor i alla fall!
😀