Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEn snabb underhållsfri bruks-/pen …
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej,

Min trotjänare har kastat in handduken. En cykel som jag använder till allt förutom cykelträning. Då använder jag min räcer.

Så jag står i valet och kvalet om jag ska köpa nytt bakhjul och fortsätta harva på min tunga 3-växlade cykel eller om jag ä

En sådan här, med Alfine 8-nav, som du bygger på med det som saknas kanske?
Radon Skill 6.0 för 499 €
http://www.radon-bikes.de/xist4c/web/Skill-6-0_id_15061_.htm

För att öka underhållsfriheten bör du även komplettera med ett kapslat kedjeskydd,
tex Heb

Ja det var ett bra alternativ. Men jag har aldrig köpt cykel via nätet och jag känner mig inte jättesugen på att beställa från tyskland. Jag kan absolut _ingen_ tyska och jag inbillar mig att priset kommer gå upp innan den landat i mitt hem. Men jag kan h

RoseBikes hemsida är typ googletranslateöversatt, så det är inget större problem. Jag har dessutom gratis frakt som du kan utnyttja om du vill slippa den kostnaden.

Du har inga alternativ här i Sverige på lager Håkan?

Jag köpte en Scott Sportster 30, sedan på med skärmar ock pakethållare från Biltema. Underbar hoj. Varför nav-växel? Det enda jag gör är att spreja kedjan en g/vecka, sedan bara att cykla.

Mattias, invändigt mest bara för att jag vill ha så lite underhåll som möjligt. Sen har invändiga växlar oftast färre växlar, vilket jag också vill ha. Idag har jag haft 3 och det har funkat i 90% av fallen. 24 lr 27 känns extremt onödigt.

Men faktiskt s

Cykelringen har alltid rea.

Cykelringen tar in udda "märken" ofta 2 år gamla modeller. Som sagt alltid rea. Men jag har köpt cykel där jag med. Bara man förstår att kvaliten motsvarar priset, och att det inte är rea på riktigt.

Cykelringen? De sätter ett normalpris som är 3 gånger högre än vad den nånsin kommer att vara värd, sen sänker dom till halva priset. Ändå dyrare än vad du får ge i en riktig cykelbutik.

12