Quote from Guest on 7 June 2009, 22:09Hej!
Idag simmade jag i min nyinköpta våtdräkt.
Det var 16 grader i vattnet och första 400 m hade jag stora problem med att crawla för att jag blev så nedkyld på huvudet, värk och nästan svårt med andningen, sista 800 m försvann obehaget och jag kunde cra
Hej!
Idag simmade jag i min nyinköpta våtdräkt.
Det var 16 grader i vattnet och första 400 m hade jag stora problem med att crawla för att jag blev så nedkyld på huvudet, värk och nästan svårt med andningen, sista 800 m försvann obehaget och jag kunde cra
Quote from Funbeat user on 7 June 2009, 22:19Testa dubbla simmössor. 16C BORDE inte kräva neopren-mössa, men vi är alla olika.
Yrsel får man lätt av kallt vatten i öronen, testa speciella öronproppar för simning.
Testa dubbla simmössor. 16C BORDE inte kräva neopren-mössa, men vi är alla olika.
Yrsel får man lätt av kallt vatten i öronen, testa speciella öronproppar för simning.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 00:05Jag tycker neoprenmössa är kalasbra! Satsa på en sådan, det är mm mm goooood.
Jag tycker neoprenmössa är kalasbra! Satsa på en sådan, det är mm mm goooood.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 09:32Tack för svar.
Har bestämmt mig för att köpa antingen vanlig badmössa eller en neoprenmössa.
Helt klart känns det vansinnigt att tappa energi på att inte ha något på huvudet.
Tack för svar.
Har bestämmt mig för att köpa antingen vanlig badmössa eller en neoprenmössa.
Helt klart känns det vansinnigt att tappa energi på att inte ha något på huvudet.
Quote from Jonas Täng on 8 June 2009, 10:16Jag simmade med dubbla badmössor igår när det var 15.8 i vattnet. Hade ingen neoprenmössa... men det fungerade ganska bra med silikonmössan under den latexmössa med nummer som tävlingen tillhandahöll.
Jag simmade med dubbla badmössor igår när det var 15.8 i vattnet. Hade ingen neoprenmössa... men det fungerade ganska bra med silikonmössan under den latexmössa med nummer som tävlingen tillhandahöll.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 10:17Ah, du hade inte ens en vanlig badmössa? Då är det där du börjar. Har fördelen att du syns lite bättre i vattnet också.
Ah, du hade inte ens en vanlig badmössa? Då är det där du börjar. Har fördelen att du syns lite bättre i vattnet också.
Quote from Funbeat user on 8 June 2009, 10:18Så det var 15,8 i Hindås igår. Glömde att kolla det. Dubbla badmössor brukar fungera.
Så det var 15,8 i Hindås igår. Glömde att kolla det. Dubbla badmössor brukar fungera.
Quote from Funbeat user on 9 June 2009, 11:25Har precis crawlat 40 min i 15 grader, med en badmössa på knoppen.
Vilken skillnad! Lite kallt första minuten men sedan inga obehag.
(t+)
Har precis crawlat 40 min i 15 grader, med en badmössa på knoppen.
Vilken skillnad! Lite kallt första minuten men sedan inga obehag.
(t+)
Quote from Funbeat user on 12 June 2009, 14:32jag också använda två badmössor. jag brukar har den första på som vånligt, sedan en anda drag jag ner de till precis ovanpå simglassögan.
jag simmade första gång i 13.5 med en och hade exact samma problem. jag kunde inte simma mer än 25-50m utan att sta
jag också använda två badmössor. jag brukar har den första på som vånligt, sedan en anda drag jag ner de till precis ovanpå simglassögan.
jag simmade första gång i 13.5 med en och hade exact samma problem. jag kunde inte simma mer än 25-50m utan att sta
Quote from Funbeat user on 25 June 2009, 14:17Ja, badmössan är ett måste i kylan. Jag kör bara med en vanlig silikonbadmössa, men jag har mycket hår som bildar ett bra isolerande lager också.
När det gäller yrsel så brukar jag nästan alltid känna mig lite yr om jag t.ex. snabbt ställer mig upp efter
Ja, badmössan är ett måste i kylan. Jag kör bara med en vanlig silikonbadmössa, men jag har mycket hår som bildar ett bra isolerande lager också.
När det gäller yrsel så brukar jag nästan alltid känna mig lite yr om jag t.ex. snabbt ställer mig upp efter