Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningEnergispill
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!
Idag simmade jag i min nyinköpta våtdräkt.
Det var 16 grader i vattnet och första 400 m hade jag stora problem med att crawla för att jag blev så nedkyld på huvudet, värk och nästan svårt med andningen, sista 800 m försvann obehaget och jag kunde cra

Testa dubbla simmössor. 16C BORDE inte kräva neopren-mössa, men vi är alla olika.
Yrsel får man lätt av kallt vatten i öronen, testa speciella öronproppar för simning.

Jag tycker neoprenmössa är kalasbra! Satsa på en sådan, det är mm mm goooood.

Tack för svar.
Har bestämmt mig för att köpa antingen vanlig badmössa eller en neoprenmössa.
Helt klart känns det vansinnigt att tappa energi på att inte ha något på huvudet.

Jag simmade med dubbla badmössor igår när det var 15.8 i vattnet. Hade ingen neoprenmössa... men det fungerade ganska bra med silikonmössan under den latexmössa med nummer som tävlingen tillhandahöll.

Ah, du hade inte ens en vanlig badmössa? Då är det där du börjar. Har fördelen att du syns lite bättre i vattnet också.

Så det var 15,8 i Hindås igår. Glömde att kolla det. Dubbla badmössor brukar fungera.

Har precis crawlat 40 min i 15 grader, med en badmössa på knoppen.
Vilken skillnad! Lite kallt första minuten men sedan inga obehag.
(t+)

jag också använda två badmössor. jag brukar har den första på som vånligt, sedan en anda drag jag ner de till precis ovanpå simglassögan.

jag simmade första gång i 13.5 med en och hade exact samma problem. jag kunde inte simma mer än 25-50m utan att sta

Ja, badmössan är ett måste i kylan. Jag kör bara med en vanlig silikonbadmössa, men jag har mycket hår som bildar ett bra isolerande lager också.

När det gäller yrsel så brukar jag nästan alltid känna mig lite yr om jag t.ex. snabbt ställer mig upp efter

12