Quote from Guest on 28 May 2012, 13:30Jag funderar på att klippa av ärmarna på min våtdräkt. Tycker den hämmar rörelsen i axlarna för mycket.
Är det någon som klippt av ärmarna på dräkten? I så fall, vad ska man tänka på?
Jag funderar på att klippa av ärmarna på min våtdräkt. Tycker den hämmar rörelsen i axlarna för mycket.
Är det någon som klippt av ärmarna på dräkten? I så fall, vad ska man tänka på?
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 13:40Jag har inte klippte av mina med avsikte att använda den, men kan säg att man ska inte klippa för nera till sömmarna. De är inte stark och klippa du fel kan du få ett långt hål under armen som fylls med vatten när du simma.
Det kan också var bra att köp
Jag har inte klippte av mina med avsikte att använda den, men kan säg att man ska inte klippa för nera till sömmarna. De är inte stark och klippa du fel kan du få ett långt hål under armen som fylls med vatten när du simma.
Det kan också var bra att köp
Quote from Funbeat user on 28 May 2012, 13:42Jag har gjort det, fast med benen då.
Tänk på att säkra sömmarna du klipper tvärs över. Jag säkrade mina med några "snygga" stygn med björntråd + en liten droppe kontaktlim (pga dess elasticitet).
Planera väl Var du ska klippa. När ärmarna/benen är bort
Jag har gjort det, fast med benen då.
Tänk på att säkra sömmarna du klipper tvärs över. Jag säkrade mina med några "snygga" stygn med björntråd + en liten droppe kontaktlim (pga dess elasticitet).
Planera väl Var du ska klippa. När ärmarna/benen är bort
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 07:37Jag har klippt bort ärmarna på min våtdtäkt av precis samma anledning. Det fungerar helt ok även ifall det kommer in lite mer vatten än vanligt i den. Tänk på att klippa så att hållet under armen inte blir för stort för då tar den in ännu mer vatten...
Jag har klippt bort ärmarna på min våtdtäkt av precis samma anledning. Det fungerar helt ok även ifall det kommer in lite mer vatten än vanligt i den. Tänk på att klippa så att hållet under armen inte blir för stort för då tar den in ännu mer vatten...
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 10:49Varför inte köpa en ärmlös våtdräkt? Den är ju designad från början för att ha bra passform.
Varför inte köpa en ärmlös våtdräkt? Den är ju designad från början för att ha bra passform.
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 12:19Tack allihop för bra tips. Björntråd och neoprenelim ska införskaffas pronto!
"Köpe å köpe, ja hör inge annat", som Anton i Lönneberga skulle sagt 🙂 Skämt åsido, så finns det fler hål att stoppa pengarna i och säsongen för våtdräkt är så väldigt kort.
Tack allihop för bra tips. Björntråd och neoprenelim ska införskaffas pronto!
"Köpe å köpe, ja hör inge annat", som Anton i Lönneberga skulle sagt 🙂 Skämt åsido, så finns det fler hål att stoppa pengarna i och säsongen för våtdräkt är så väldigt kort.