Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelErfarenheter av Univega?
You need to log in to create posts and topics.

12

Är sugen på att börja skaffa en landsvägsracer men är inte beredd att betala mer än ca 10 000:- för en ny hoj. Jag har hittat ett tyskt märke som heter Univega, modell Antaris Pro för 9995:-. Aluminiumram och karbonframgaffel och Shimano 105 rakt igenom.

Tror Canyon ger mer för pengarna. Senaste numret av Kadens har en för under 10KSEK som favorit i sina test.
Canyon har haft varierande kvalité på sina leveranser, har blivit bättre med åren men ibland blir det fel.
Att beställa en cykel via nätet innebär

Går det att fritt välja vevarmslängd, styrstamslängd eller styrbredd ifrån Canyon? Ja, utan att det kostar extra eller tar lååång tid med leveransen?

Skulle det i så fall vara unik för Canyon..?

Går du till en cykelhandlare så brukar de lösa dina önskemål om andra längder-bredder utan kostnad.
Köper du något i låda så blir det inte lika enkelt att få något som inte är "standardspecifikation".

Alltså inte unik för Canyon. Att det är utan kostnad är inte hela sanningen. I många fall kan du kan klämma in en rätt bra samling styrstammar i mellanskillnaden.
Men jag håller med, är man osäker kan det vara idé att ta hjälp av en cykelhandlare.

Tack för svaren! Jag måste kanske ta mig ut och köpa senaste numret av Kadens och läsa testet innan jag bestämmer mig. Vet ni om de testat någon modell från Univega i det testet?

Jag kan tillägga att cykeln från Univega finns att köpa i butik där jag bo

Ingen Univega i testet.

Snabb leverans, köp i butik.

Behöver du en cykel nu så skulle jag inte förlita mig på ett nätköp. Du kommer säkert bli nöjd med en Univega. Vet att de gjorde kvalitetscyklar när jag var liten och montainbiken slog igenom i förorten.

Tror du kan läsa online:

David har poänger, lite av det jag var inne på. Det du beställer är en viss standard o det är svårt att att få något utanför det

12