Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelEtt spörsmål.
You need to log in to create posts and topics.

12

Vill ha ett ställe man kan ställa allehanda spörsmål för att komma vidare.
Har köpt nya GP4000S 25mm till min cykel. Däckena har synligt tryck av märket, spelar det nån roll var det trycket hamnar i förhållande till ventilen?

Gör det enkelt för dig själv och ha trycket vid ventilen.

Gör som David skriver:
Montera däcken med etiketten vid ventilen, det blir inte enbart mer stilrent, det blir också enklare att kontrollera om glasbiten(?) sitter kvar i däcket när du byter slang efter att ha punkat.

Eller så vränger man däcket och kollar på riktigt, så slipper man bry sig om var trycket är...

När jag hade fått på o på plats med bak hjulet o var på väg o bli klar med fram hjulet såg jag märkning rotations riktning. Fram hjulet va ju inga problem men sen blev det till o ta av bak hjulet o börja om. Kollade efter märkning på bak hjulet men det fa

Rule 40:

Tires are to be mounted with the label centered directly over the valve stem. Pro mechanics do it because it makes it easier to find the valve. You do this because that’s the way pro mechanics do it. This will save you precious seconds while

Jag fattar inte.. Varför skulle det vara lättare att hitta glasbiten för att trycket sitter vid ventilen?

Om man hittar hålet i slangen och vet hur däcket satt i förhållande till slangen så vet man var man ska leta efter det vassa i däcket.

För min egen del tar jag inte av däcket när jag ska byta slang. Jag bara lossar ena sidan, drar ut slangen, sätter i en ny och sätter fast däcket igen. Om punkan berodde på ett "intrång" så kollar jag slangen medan den sitter kvar och då är det lätt att s

Tänk på att kolla fälgen och fälgbandet. Jag har råkat ut för att fälgbandet glidit lite åt sidan och blottlagt ett av ekerhålen. Det tog 3 lagningar innan jag fattade vad det var som skar hål i slangen. (trög? ja ibland är jag lite långsam i pallet) :@

12