Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

När man lägger upp mål med träningen kan man välja vilka aktiviteter som ska räknas. Då finns alternativen att räkna alla aktiviteter eller räkna specifika utvalda.

Jag saknar en funktion där man kan välja att exkludera specifika aktiviteter. T.ex så har

Känns helt bakvänt....Hur svårt är det att lägga till dom du vill regga för ditt mål?!?!

(t-)

Malin: Om du menar att det är bökigt att sitta och klicka på träningssort efter träningssort så kan man ju använda CTRL-knappen (minns inte nu exakt hur man gör, men det finns beskrivet där man skapar sina mål).

Men du kanske menar nåt helt annat sätt?

Jag förstår precis vad du menar. Om jag t ex vill sätta upp ett mål som består av _allt_ utom t ex promenader, vardagsmotion och cykeltransporter, då är det faktiskt krångligt. Risken är stor att man "tappar" hela jobbet och får börja om från början.

Ja jag håller med Lingling att risken är att man "tappar" och får börja om.
Jag skulle hellre se 2 rutor, 1 där alla träningsformer finns och 1 där de finns som man valt dit. Att man kan dubbelklicka dit en träningssort ungefär som man kan göra när man hä

Om du ska exkludera några få, gör så här:

Klicka på valfri aktivitet i listan
Tryck ctrl-A (För att välja alla)
Håll kvar ctrl-knappen nere och klicka på dom du INTE vill ha med. (För att välja bort dom)

KLART

Magnus: Du kan ju pröva på kul att försöka skapa ett mål där alla aktiviteter utom tre stycken ska räknas och se hur "enkelt" det är. Visserligen kan man använda ctrl-funktionen för att markera flera aktiviteter som Åsa föreslår, men det blir som sagt väl

Bra idé (t+)

Skulle underlätta, då det ofta kommer till nya träningstyper efter hand.

Problemet med att föra in massa nya funktioner som ser bra ut här är att det blir förvirrande för nya användare.... Kollar vi på att regga ett träningspass så för en ny användare har det dykt upp lite väl många alternativ......

Att det är struligt att vä