Quote from Guest on 25 September 2014, 08:16Hej. Jag har en Garmin och skall använda både funbeat och garmin connect (ej använt connect innan). Min klocka har inte alla pass (jag har tyvärr tömt den då & då) och jag undrar om man exportera till en "gps-fil" (tcx?) som sedan kan importeras till Conn
Hej. Jag har en Garmin och skall använda både funbeat och garmin connect (ej använt connect innan). Min klocka har inte alla pass (jag har tyvärr tömt den då & då) och jag undrar om man exportera till en "gps-fil" (tcx?) som sedan kan importeras till Conn
Quote from Funbeat user on 25 September 2014, 08:26Vad jag känner till kan du bara exportera data från Garmin Connect men som alternativ kan du lägga till aktiviteterna manuellt.
Vad jag känner till kan du bara exportera data från Garmin Connect men som alternativ kan du lägga till aktiviteterna manuellt.
Quote from Funbeat user on 25 September 2014, 09:21Man kan även importera. I aktiviteter kan man göra en manuell överförning.
Man kan även importera. I aktiviteter kan man göra en manuell överförning.
Quote from Funbeat user on 25 September 2014, 09:25I Connect så hittar du Importen knappen uppe till höger här :
http://connect.garmin.com/modern/activities
I Connect så hittar du Importen knappen uppe till höger här :
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 02:41Det kanske föga berör ditt problem/din fråga, men ta för vana att (1) du kopplar ihop din klocka med datorn, och får passet inloggat på Garmin Connect. (2) Öppna FunBeat, och välj "Importera", och sedan "Läs in direkt från din Garmin", som fortfarande är
Det kanske föga berör ditt problem/din fråga, men ta för vana att (1) du kopplar ihop din klocka med datorn, och får passet inloggat på Garmin Connect. (2) Öppna FunBeat, och välj "Importera", och sedan "Läs in direkt från din Garmin", som fortfarande är
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 09:30Var kanske otydlig.
Kan man ifrån FunBeat exportera till .gpx eller .tcx format? Jag vet hur man importerar i Connect, hade jag inte vetat det så hade jag ju ställt den frågan i ett Garmin forum och inte här på FunBeat...
Var kanske otydlig.
Kan man ifrån FunBeat exportera till .gpx eller .tcx format? Jag vet hur man importerar i Connect, hade jag inte vetat det så hade jag ju ställt den frågan i ett Garmin forum och inte här på FunBeat...
Quote from Funbeat user on 26 September 2014, 10:52Tror inte det - enda export-möjligheten jag vet från Funbeat ger dig en Excel fil med grundinformation, ingenting kring pulsdata eller gps-data.
http://www.funbeat.se/myprofile/export.aspx
Tror inte det - enda export-möjligheten jag vet från Funbeat ger dig en Excel fil med grundinformation, ingenting kring pulsdata eller gps-data.
Quote from Funbeat user on 2 October 2014, 11:27FunBeat kan exportera rundor till KML-formatet. Plus exporten av grunddata till en fil som kan öppnas i Excel (som någon nämnde ovan).
FunBeat kan exportera rundor till KML-formatet. Plus exporten av grunddata till en fil som kan öppnas i Excel (som någon nämnde ovan).