Quote from Guest on 25 March 2014, 13:24Hej,
Jag har sökt med ljus och lykta efter en möjlighet att exportera data för ett pass till t ex tcx eller annat motsvarande format. Använder idag endomondos gratisapp för att spela in passen och importerar via tcx till funbeat för att ha kvar passen i e
Hej,
Jag har sökt med ljus och lykta efter en möjlighet att exportera data för ett pass till t ex tcx eller annat motsvarande format. Använder idag endomondos gratisapp för att spela in passen och importerar via tcx till funbeat för att ha kvar passen i e
Quote from Funbeat user on 25 March 2014, 13:34Tyvärr är det enda sättet att få ut den typen av information att exportera en runda till GPX (då får du inte med t.ex. pulsvärden etc). Det är endast av prioritetsskäl som vi inte har byggt in bättre exportfunktioner på sajten.
(Obs att man fortfarande k
Tyvärr är det enda sättet att få ut den typen av information att exportera en runda till GPX (då får du inte med t.ex. pulsvärden etc). Det är endast av prioritetsskäl som vi inte har byggt in bättre exportfunktioner på sajten.
(Obs att man fortfarande k
Quote from Elias Engqvist on 25 March 2014, 21:18Gpx? Jag trodde man bara kunde få kml-filer?
Gpx? Jag trodde man bara kunde få kml-filer?
Quote from Funbeat user on 26 March 2014, 09:00Martin: Vår nya iPhone-app har också finfint stöd för Bluetooth LE-pulsband (antar att det var det du avsåg).
Christer: Ja, du har rätt förstås. Jag skrev fel. Exporten är KML och inget annat.
Martin: Vår nya iPhone-app har också finfint stöd för Bluetooth LE-pulsband (antar att det var det du avsåg).
Christer: Ja, du har rätt förstås. Jag skrev fel. Exporten är KML och inget annat.
Quote from Funbeat user on 21 August 2014, 16:14Dags att fixa så att det går att importera och exportera på ett bra sätt!
Det är essentiellt för att använda appen och hemsidan.Det borde ligga väldigt högt på nästa utvecklingssprint.
Nu står det att det går att exportera som en kml-fil och så kommer
Dags att fixa så att det går att importera och exportera på ett bra sätt!
Det är essentiellt för att använda appen och hemsidan.
Det borde ligga väldigt högt på nästa utvecklingssprint.
Nu står det att det går att exportera som en kml-fil och så kommer
Quote from Funbeat user on 26 August 2014, 11:40Johan: När vi testar så fungerar det att visa KML-filerna i Google Earth. Är det någon särskild runda du inte kan visa i GE, eller gäller det alla du försöker med? Vilken version av GE har du och vilket operativsystem använder du?
Johan: När vi testar så fungerar det att visa KML-filerna i Google Earth. Är det någon särskild runda du inte kan visa i GE, eller gäller det alla du försöker med? Vilken version av GE har du och vilket operativsystem använder du?
Quote from Funbeat user on 26 August 2014, 22:30Filen som jag får ut heter Route och saknar ändelse. GE vill inte kännas vid den eftersom den normalt letar efter ändelsen KML eller KMZ +ett par till. Tvingar jag den till att öppna filen så händer inget.
Öppnar jag filen i notepad så ser jag att det
Filen som jag får ut heter Route och saknar ändelse. GE vill inte kännas vid den eftersom den normalt letar efter ändelsen KML eller KMZ +ett par till. Tvingar jag den till att öppna filen så händer inget.
Öppnar jag filen i notepad så ser jag att det
Quote from Funbeat user on 27 August 2014, 13:32Nu har vi gjort en justering kring hur filerna namnges. Har du möjlighet att prova igen?
Nu har vi gjort en justering kring hur filerna namnges. Har du möjlighet att prova igen?