Quote from Guest on 28 December 2011, 08:51Kan jag exportera data från en Polar RCX5 till Funbeat?
Kan jag exportera data från en Polar RCX5 till Funbeat?
Quote from Funbeat user on 28 December 2011, 09:01Ser ut som om det går att exportera i HRM format som FunBeat kan läsa.
http://www.polar.fi/en/support/tips/Data_Export_from_RCX5_CS500_to_ProTrainer_5?product_id=35252&category=tips
Ser ut som om det går att exportera i HRM format som FunBeat kan läsa.
Quote from Funbeat user on 28 December 2011, 09:42Ja och man kan exportera GPS-data till gpx och via Christer Shapiros program konvertera detta till tcx och läsa in i Funbeat. Jag testade med ett pass men lyckades inte få in både hrm-filen och tcx-filen. Slå samman fungerade delvis, texterna blev kvar me
Ja och man kan exportera GPS-data till gpx och via Christer Shapiros program konvertera detta till tcx och läsa in i Funbeat. Jag testade med ett pass men lyckades inte få in både hrm-filen och tcx-filen. Slå samman fungerade delvis, texterna blev kvar me
Quote from Funbeat user on 28 December 2011, 14:20Tack för era svar. Jag provar.
Tack för era svar. Jag provar.
Quote from Elias Engqvist on 29 December 2011, 12:51Leif - jag har fått det att fungera men också misslyckats nån gång - jag tror jag brukar ta tcx-filen först...
Leif - jag har fått det att fungera men också misslyckats nån gång - jag tror jag brukar ta tcx-filen först...
Quote from Elias Engqvist on 29 December 2011, 16:23Nu har jag bara använt mac så jag vet inte hur det ser ut i windows.
Om man klickar på Hjärtat och sen på Träningsdator så kan man exportera träningsdata till valfri mapp i datorn. Tråkigt nog måste man ange mapp varje gång.
Nu har jag bara använt mac så jag vet inte hur det ser ut i windows.
Om man klickar på Hjärtat och sen på Träningsdator så kan man exportera träningsdata till valfri mapp i datorn. Tråkigt nog måste man ange mapp varje gång.
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 09:42Jag lyckas inte få ut GPS-data från min RCX5.
HRM-filen får jag ut och kan läsa upp på Funbeat, men den innehåller ju bara pulsdatat väl?Var hittar jag gps-spåret?
Jag lyckas inte få ut GPS-data från min RCX5.
HRM-filen får jag ut och kan läsa upp på Funbeat, men den innehåller ju bara pulsdatat väl?
Var hittar jag gps-spåret?
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 10:40När du exporterar datan från klockan så hamnar GPS-datan i samma mapp som hrm filerna och har samma namn som dessa men ett annat filtillägg (.gpx).
Har inte själv testat att ladda upp dessa dock
När du exporterar datan från klockan så hamnar GPS-datan i samma mapp som hrm filerna och har samma namn som dessa men ett annat filtillägg (.gpx).
Har inte själv testat att ladda upp dessa dock
Quote from Elias Engqvist on 7 May 2012, 11:16Då du hittat filen så måste du omvandla den till en tcx.fil - det gör du enklast(?) mha http://83.250.220.71/gpx2tcx/
Då du hittat filen så måste du omvandla den till en tcx.fil - det gör du enklast(?) mha http://83.250.220.71/gpx2tcx/
Quote from Funbeat user on 7 May 2012, 14:57Aha... den spottar ur sig två filer alltså? Så enkelt, okej... då kollar jag i mappen hemma i afton. Tack!
Aha... den spottar ur sig två filer alltså? Så enkelt, okej... då kollar jag i mappen hemma i afton. Tack!