Quote from Guest on 6 May 2012, 10:28Går det att exportera GPS-data till GPX eller KML filer från FunBeat?
Använder FunBeat på min Android telefon och skulle vilja få ut min turer för att importera till QuickRoute för bättre analys och visa passen på orienteringskartor.
Import av egna kart
Går det att exportera GPS-data till GPX eller KML filer från FunBeat?
Använder FunBeat på min Android telefon och skulle vilja få ut min turer för att importera till QuickRoute för bättre analys och visa passen på orienteringskartor.
Import av egna kart
Quote from Bjarne Lewin on 6 May 2012, 10:38+1 på det förslaget 🙂
+1 på det förslaget 🙂
Quote from Camilla Höög on 6 May 2012, 13:40Det går alldeles utmärkt att exportera rundan till KML. Gå till rundan och klicka på "Exportera till KML".
Det går alldeles utmärkt att exportera rundan till KML. Gå till rundan och klicka på "Exportera till KML".
Quote from Funbeat user on 6 May 2012, 15:13Anders: Det gäller dock bara rundan, alltså vägpunkterna. Tiden som är kopplad till varje punkt går inte att få ut så vitt jag kan se. Detta är en "inlåsning" av den egna datan som får mig att överväga om jag vill fortsätta spela in rundor med FB-appen.
Anders: Det gäller dock bara rundan, alltså vägpunkterna. Tiden som är kopplad till varje punkt går inte att få ut så vitt jag kan se. Detta är en "inlåsning" av den egna datan som får mig att överväga om jag vill fortsätta spela in rundor med FB-appen.
Quote from Camilla Höög on 6 May 2012, 18:03Det är sant. Det är bara en del av det som efterfrågas.
Om man loggar med t.ex. en Garmin så är det inga problem för datan ligger på datorn eller i Garmin Connect och kan hanteras och exporteras därifrån.
Med apparna så går det inte att få ut tidsdatan.
Det är sant. Det är bara en del av det som efterfrågas.
Om man loggar med t.ex. en Garmin så är det inga problem för datan ligger på datorn eller i Garmin Connect och kan hanteras och exporteras därifrån.
Med apparna så går det inte att få ut tidsdatan.
Quote from Funbeat user on 8 May 2012, 23:41Enklast kanske hade varit att lägga till funktion på Funbeat hemsidan?
Då fungerar det för alla oavsett Android eller IPhone och det är ju ändå på datorn jag vill arbeta vidare med data jag får ut.
Enklast kanske hade varit att lägga till funktion på Funbeat hemsidan?
Då fungerar det för alla oavsett Android eller IPhone och det är ju ändå på datorn jag vill arbeta vidare med data jag får ut.
Quote from Funbeat user on 7 August 2012, 21:25+1 mycket intresserad av export av en fullständig GPX.
+1 mycket intresserad av export av en fullständig GPX.
Quote from Funbeat user on 8 August 2012, 09:53TCX hade varit ännu bättre eftersom det är ett lite nyare format som accepteras överallt där gpx ändå accepteras.
TCX hade varit ännu bättre eftersom det är ett lite nyare format som accepteras överallt där gpx ändå accepteras.
Quote from Elias Engqvist on 8 August 2012, 12:40gpx är en "standard" tcx är garmins eget format... (Sen kanske du har rätt ändå - just saying...)
gpx är en "standard" tcx är garmins eget format... (Sen kanske du har rätt ändå - just saying...)
Quote from Funbeat user on 9 August 2012, 09:21Visst.
Både KML, GPX och TCX är numera de-facto standarder. Inget av filformaten är framtagna av någon oberoende standardiseringsorganisation.
GPX är äldre och har fått större genomslag än TCX.
I sammanhanget hade det ju varit minst sagt ironiskt om
Visst.
Både KML, GPX och TCX är numera de-facto standarder. Inget av filformaten är framtagna av någon oberoende standardiseringsorganisation.
GPX är äldre och har fått större genomslag än TCX.
I sammanhanget hade det ju varit minst sagt ironiskt om