Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatExportera GPS data?
You need to log in to create posts and topics.

12

Går det att exportera GPS-data till GPX eller KML filer från FunBeat?

Använder FunBeat på min Android telefon och skulle vilja få ut min turer för att importera till QuickRoute för bättre analys och visa passen på orienteringskartor.

Import av egna kart

+1 på det förslaget 🙂

Det går alldeles utmärkt att exportera rundan till KML. Gå till rundan och klicka på "Exportera till KML".

Anders: Det gäller dock bara rundan, alltså vägpunkterna. Tiden som är kopplad till varje punkt går inte att få ut så vitt jag kan se. Detta är en "inlåsning" av den egna datan som får mig att överväga om jag vill fortsätta spela in rundor med FB-appen.

Det är sant. Det är bara en del av det som efterfrågas.

Om man loggar med t.ex. en Garmin så är det inga problem för datan ligger på datorn eller i Garmin Connect och kan hanteras och exporteras därifrån.

Med apparna så går det inte att få ut tidsdatan.

Enklast kanske hade varit att lägga till funktion på Funbeat hemsidan?
Då fungerar det för alla oavsett Android eller IPhone och det är ju ändå på datorn jag vill arbeta vidare med data jag får ut.

+1 mycket intresserad av export av en fullständig GPX.

TCX hade varit ännu bättre eftersom det är ett lite nyare format som accepteras överallt där gpx ändå accepteras.

gpx är en "standard" tcx är garmins eget format... (Sen kanske du har rätt ändå - just saying...)

Visst.

Både KML, GPX och TCX är numera de-facto standarder. Inget av filformaten är framtagna av någon oberoende standardiseringsorganisation.

GPX är äldre och har fått större genomslag än TCX.

I sammanhanget hade det ju varit minst sagt ironiskt om

12