Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Jag har varit inne och kikat under fliken Hjälp och FAQ och där hänvisar de till Arkiv-exportera historik etc... När jag går in på min Garmin Training Center så finns inget Arkiv...

Jag vill alltså exportera mina rundor från Garmin till Funbeat. Hoppas

Ser inte din Garmin Training Center ut lite som en webbläsare med "Arkiv" uppe till vänster (ed. skrev först höger)?

Fundera på om du inte i stället ska registrera konto på Garmin Connect, för det är bättre än GTC.

Är det rundor eller träningspass du vill få in i funbeat?!

Enklaste sättet att få in rundor är genom att synka in ett träningspass direkt från din klocka. Då sparas rundan för passet. Den rundan kan du sen välja för nästa pass på samma runda. Om du inte väljer en tidigare runda när du synkar upp ett pass från klo

Jag... eller klockan för över passet automatiskt till garmin connect när jag kommer innanför dörren... sen exporterar jag det passet till datorn... sen väljer jag "Importera" här på funbeat... har aldrig gått fel när jag gjort så.

Jag brukar göra så här:

1. Först så skickar klockan passet till Garmin connect. Vilket för övrigt rekommenderas varmt framför Garmin training center.

2. När väl det är gjort så går det alldeles utmärkt att gå in på funbeat.se eller jogg.se eller annan s

Jag gör som Johan ovanför. Vill inte riskera att det blir dubletter av pass. Importerar man en fil i taget (eller en zip-fil med flera utvalda pass) så undviker man eventuellt städjobb som skulle kunna bli om funbeat inte märker att några pass redan är im

HEJ!

Ni verkar kungar på detta med 910XT och få det till Fubeat. Någon som skulle vilja beskriva mer i detalj, jag förstår inte hur jag ska göra. Var hittar jag idenna Importknapp ni pratar om?

mvh Martin

Det är en gammal tråd du skriver i.
Importen är trasig, men på gång som du verkar ha sett även om du startade en ny tråd som inte riktigt säger vad du pratar om.

Du kan importera dina FIT-filer genom att gå till startsidan, trycka importera och sedan läs