Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatExportera tid till xls
You need to log in to create posts and topics.

Hej,
Jag exporterar min träning till excel och skulle gärna se att den fil man laddar ner innehåller tidsformat eller ett värde som man i alla fall kan formatera till tid. I excel finns ju samma tidsformat som matas in på funbeat hh:mm:ss, men vid export

Tills vidare kan du kanske få din tränare att läsa i funbeat?

Du kan träna sjukdom 🙂 Det finns som träningstp cch då kan man även utnyttja statistikfunktionerna även för sjukdom.

Jag tror också att din tränare skulle ha mer nytta av att titta i FB än på ett excellark, bland annat för den excellenta statistikfunk

Jag får bara minuter i en kolumn och sekunder i en kolumn
Får du timmar i en egen?

En "fult" men enkelt sätt att lösa detta på är att infoga en ny kolum efter kolumn B
Döp denna till t.ex. tid.
Klistra in denna formel på rad 2 i den nya kolumn C
=OM(E2"";HELTAL(D2/60)&":"&D2-HELTAL(D2/60)*60&":"&E2;HELTAL(D2/60)&":"&D2-HELTAL(D2/60)*6

Ett annat sätt att sammanfoga dem är ju helt enkelt att kicka på "sammanfoga celler". Vill man kan man markera hela kolumner och sammanfoga celler som fortfarande håller sig till rader men sitter ihop på bredden. Även om jag håller med föregående talare a

Hej Stefan, tack för formeln! Precis vad jag behövde - när jag lyckats översätta den så mitt engelska excel förstod! Pyttemjuk gör ju ingenting enkelt, så att engelskt excel förstår svenska formler, eller så menar jag!

Träningsrapportering baseras på att

Charlotta:

Trevligt att du fick till detta.
Ifall du kommer använda detta väldigt ofta så kan du kasta in detta i ett macro så slipper du några tråkiga moment.

Mvh Stefan