Quote from Guest on 17 April 2014, 21:54Några bra tips för att "enkelt" (misstänker att det ändå inbegriper en del svett och svordomar) få bort gammalt torkat tublim på kolfiberfälgarna?
Några bra tips för att "enkelt" (misstänker att det ändå inbegriper en del svett och svordomar) få bort gammalt torkat tublim på kolfiberfälgarna?
Quote from Funbeat user on 17 April 2014, 22:04Aceton är alltid bra att ta bort lim och liknande material med.
Aceton är alltid bra att ta bort lim och liknande material med.
Quote from Lars Ekegård on 18 April 2014, 07:55Nöta bort med Skurnylonduk, finns lite olika sorter med olika grovlek,
Aceton fungerar, går säker med andra lösningsmedel också men tänk på att vissa kan lösa upp klarlack, klibbor mm så testa försiktigt och på liten yta först.
Nöta bort med Skurnylonduk, finns lite olika sorter med olika grovlek,
Aceton fungerar, går säker med andra lösningsmedel också men tänk på att vissa kan lösa upp klarlack, klibbor mm så testa försiktigt och på liten yta först.
Quote from Funbeat user on 22 April 2014, 11:08Jag fick för mig att ta bort tejplim en sen kväll så jag köpte zippo-bensin hos lokala tobakshandlarn, funkade utmärkt.
Jag fick för mig att ta bort tejplim en sen kväll så jag köpte zippo-bensin hos lokala tobakshandlarn, funkade utmärkt.
Quote from Anders Wallerstedt on 23 April 2014, 17:37Bräklin(skivbromsrengörning) på en trasa funkar fin fint för lim rester.
Bräklin(skivbromsrengörning) på en trasa funkar fin fint för lim rester.
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 09:43Stort tack för tipsen. Time to get dirty!
Stort tack för tipsen. Time to get dirty!
Quote from Funbeat user on 3 May 2014, 11:11Hur starka grejor vågar man ha på kolfibelhjulen?
Dom har ju inte lika tjock skyddande lack som ramarna.
Förövrigt använder jag lampolja för rengöring av ram och hjul, billigt på biltema, för var det Statoil blå som gällde, men den finns inte längre.
Hur starka grejor vågar man ha på kolfibelhjulen?
Dom har ju inte lika tjock skyddande lack som ramarna.
Förövrigt använder jag lampolja för rengöring av ram och hjul, billigt på biltema, för var det Statoil blå som gällde, men den finns inte längre.
Quote from Funbeat user on 7 May 2014, 19:06Har länge kört med biltemas förtunning som verkar lösa upp limmet totalt. Ihop med en tandborste, men gör det utomhus om du vill behålla hjärncellerna. Ännu efter några år, håller hjulen och efter en rengöring ser de som nya ut.
Har länge kört med biltemas förtunning som verkar lösa upp limmet totalt. Ihop med en tandborste, men gör det utomhus om du vill behålla hjärncellerna. Ännu efter några år, håller hjulen och efter en rengöring ser de som nya ut.
Quote from Funbeat user on 16 May 2014, 12:39http://www.casco.se/index.php?contentID=131&productID=2426