Quote from Guest on 29 March 2011, 08:03Är det någon som har något bra tips på hur man får cykeln till Arlanda? Exklusive tips om att bli skjutsad av någon kompis!
Det är lite märkligt att det går att flyga cykeln gratis till andra sidan jorden (om man håller sig inom den tillåtna bagagevikte
Är det någon som har något bra tips på hur man får cykeln till Arlanda? Exklusive tips om att bli skjutsad av någon kompis!
Det är lite märkligt att det går att flyga cykeln gratis till andra sidan jorden (om man håller sig inom den tillåtna bagagevikte
Quote from ellen olsson on 29 March 2011, 08:13Que? Det är väl bara att stuva in väskan i aktuellt färdmedel - buss/taxi/tåg/whatever? Om den är nedpackad så är det ingen cykel utan bara ett bagagekolli...
Que? Det är väl bara att stuva in väskan i aktuellt färdmedel - buss/taxi/tåg/whatever? Om den är nedpackad så är det ingen cykel utan bara ett bagagekolli...
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 08:20Ta den på pendeltåget till Märsta, och sen cykla sista biten som väl är ca 5 km . Om den är nedpackad är nog taxi ett bättre alternativ sista biten.
Ta den på pendeltåget till Märsta, och sen cykla sista biten som väl är ca 5 km . Om den är nedpackad är nog taxi ett bättre alternativ sista biten.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 08:44Som Fredrik sa, en cykel är bara en cykel så länge oljiga delar inte är inpackade. Annars är det bagage, och får åka tåg så länge du orkar bära ombord den. X2000 rekommenderas dock inte, men SJ:s regionaltåg har enormt gott om plats.
Som Fredrik sa, en cykel är bara en cykel så länge oljiga delar inte är inpackade. Annars är det bagage, och får åka tåg så länge du orkar bära ombord den. X2000 rekommenderas dock inte, men SJ:s regionaltåg har enormt gott om plats.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 09:55Jag brukar ta taxi till Arlanda. Givetvis kombi! Inte billigast men definitivt smidigast. 🙂
Jag brukar ta taxi till Arlanda. Givetvis kombi! Inte billigast men definitivt smidigast. 🙂
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 09:58På Arlanda Express får du ta med cykjeln. Brukar alltid vara en herre som tar med sin racer till Arlanda på somarn. Han ställer den då i mittvagnen där det är lite extra plats utanför toaletten. På de nya (vita) tågen vet jag inte riktigt vart den skulle
På Arlanda Express får du ta med cykjeln. Brukar alltid vara en herre som tar med sin racer till Arlanda på somarn. Han ställer den då i mittvagnen där det är lite extra plats utanför toaletten. På de nya (vita) tågen vet jag inte riktigt vart den skulle
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 10:42På Upptåget som går från Upplands-Väsby får man också ta med cykel udantaget vissa tider (rusningstrafik) som är ungefär samma som på pendeln tror jag. Kostar dock en liten slant extra (ca 40 kr). Så mitt förslag är pendel + upptåget om du vill kunna ta m
På Upptåget som går från Upplands-Väsby får man också ta med cykel udantaget vissa tider (rusningstrafik) som är ungefär samma som på pendeln tror jag. Kostar dock en liten slant extra (ca 40 kr). Så mitt förslag är pendel + upptåget om du vill kunna ta m
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 19:40+1
Arlandabanan elr Upptåget.
Aldrig behövt betala extra för det heller.
+1
Arlandabanan elr Upptåget.
Aldrig behövt betala extra för det heller.
Quote from Funbeat user on 29 March 2011, 21:06Tack för era insatta svar! Skönt att läsa att ni har testat själva och att det har gått bra! Jag har tolkat texten om bagage på SJs hemsida annorlunda men det var ju bra att det var fel! Då är det bara att packa och fara 😀
Tack för era insatta svar! Skönt att läsa att ni har testat själva och att det har gått bra! Jag har tolkat texten om bagage på SJs hemsida annorlunda men det var ju bra att det var fel! Då är det bara att packa och fara 😀