Quote from Guest on 9 September 2012, 21:47Kan man får ut snittet på den tiden man är i rörelse bara ur en Garmin FR 405cx? (tänker främst på cykling nu...)
Funkar det att bara sätta på autopausen, eller blir det fel då om man stannar och pausar för fika osv? Räknar den snitthastigheten på hela t
Kan man får ut snittet på den tiden man är i rörelse bara ur en Garmin FR 405cx? (tänker främst på cykling nu...)
Funkar det att bara sätta på autopausen, eller blir det fel då om man stannar och pausar för fika osv? Räknar den snitthastigheten på hela t
Quote from Rasmus Olsson on 9 September 2012, 21:57Rullsnitt är snitthastigheten när hjulen rullar.
Edit: Sätt på autopaus så blir det bra. Jag har satt ett tröskeövärde på ca 4-5 km/h så den inte hoppar igång för att jag går sakta.
Rullsnitt är snitthastigheten när hjulen rullar.
Edit: Sätt på autopaus så blir det bra. Jag har satt ett tröskeövärde på ca 4-5 km/h så den inte hoppar igång för att jag går sakta.
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 21:59Så om jag har på autopausen så blir det rätt alltså?
edit: läste visst bara halva svaret:-)
Tack! då vet jag
Så om jag har på autopausen så blir det rätt alltså?
edit: läste visst bara halva svaret:-)
Tack! då vet jag
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 22:27Om du laddar upp ditt träningspass till Garmin Connect, så kan du se den informationen utan att aktivera auto-paus. Där visas både tid och distans samt rulltid och rulldistans.
Om du laddar upp ditt träningspass till Garmin Connect, så kan du se den informationen utan att aktivera auto-paus. Där visas både tid och distans samt rulltid och rulldistans.
Quote from Funbeat user on 9 September 2012, 22:27Dubbelpost
Dubbelpost
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 08:20Tack Mikael!
Tack Mikael!
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 08:43Det finns (fanns? Har inte kollat på ett tag) dock en liten bugg på garmin connect som gjorde att den tappade några sekunder vid varje mellantid. Så har man tex autolap 1 km och cyklar 5 mil tappar den 50x några sekunder, dva visar 3-4 min för lite.
Det finns (fanns? Har inte kollat på ett tag) dock en liten bugg på garmin connect som gjorde att den tappade några sekunder vid varje mellantid. Så har man tex autolap 1 km och cyklar 5 mil tappar den 50x några sekunder, dva visar 3-4 min för lite.
Quote from Funbeat user on 10 September 2012, 10:58Jag kör utan autopaus, jag tycker nog att tiden jag slappar på ett pass ska med i redovisningen och om det handlar om några längre stopp kan man stoppa manuellt. Vill jag se rullsnitt syns de som sagt ändå på connect.
Cyklar man ställer man lämpligen upp
Jag kör utan autopaus, jag tycker nog att tiden jag slappar på ett pass ska med i redovisningen och om det handlar om några längre stopp kan man stoppa manuellt. Vill jag se rullsnitt syns de som sagt ändå på connect.
Cyklar man ställer man lämpligen upp