Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFå ut effekten från tacx
You need to log in to create posts and topics.

12

Jag har en tacx trainer med wattmätare och programvara som man fick till. Dock så verkar bara licensen varit på 1 år och råkade använda den 1 gång för ett år sedan och nu har den gått ut. Nu har jag bara basic licens och kan vad jag förstår inte kolla wat

Jag har lite dålig koll eftersom jag inte har brytt mig om effekten själv mer än att jag vet vad jag ligger på under passen..

Men varje gång jag kört så har programmet frågat om jag vill spara passet. Om jag gör det så finns det sedan kvar för senare be

Koppla upp trainern mot TrainerRoad. Har precis själv gjort det och förstår inte varför jag inte gjort det tidigare. Fungerar Klockrent!

Inte hört om den förut. Tyvärr var den dels ganska dyr (speciellt om man redan betalat fför TTS), dels verkar den inte fungera 100% med just Tacx, utan man måste använda Virtual Power.
Stort plus att den finns på Mac.

Men valet var ju att köpa en ny licens på 75euro. TR kan du frysa abonemangen när som helst och behöver inte betala för de månader som trainern står still. Att det är virtual Power spelar ingen som helst roll när du utgår från dein egen ftp som du mäter v

Jag argumenterar inte emot dig Henrik.

Jag vill bara veta mer.

I mitt fall har jag TTS3 som fungerar och en TTS4 installation som inte fungerar. Jag har en Suunto klocka för att registrera puls, som sedan laddas upp i Fristbeat Athete via movescount. J

Tack för tipset på trainerroad. Ska kolla på det när jag kommer hem. 10 dollar i månaden blir inte så mycket om jag bara vill använda det i 2-3 månader till.

Angående att kolla på passet efteråt så kan jag tyvärr inte se någon effekt då vad jag kan se.

Sitter och försöker få igång trainer road nu, men får inte effekten att visas i programmet. Funkar bra på TTS4 där jag ställt in effekten.

Har en tacx flow 2200.

Någon som vet om man måste göra något speciellt för att synka trainern med programmet?
Int

Vet inte riktigt hur det fungerar med TrainerRoad, men ANT+-sticka är ju aktuellt först om du har en riktigt watt-mätare som du vill ta in data ifrån. Tacx Flow sänder inte något trådlöst vad jag vet. För det du bör vara medveten om (vilket du kanske är o

Absolut, det har jag inga problem med att det är en uppskattad effekt som inte stämmer helt. Jag vill bara ha det ur träningssynpunkt så att jag kan köra intervaller i olika effekt t ex.
Dock så får jag inte ens in watten i trainerroad så därför jag undr

12