Quote from Guest on 26 May 2009, 08:55Mina säkerligen korkade frågor fortsätter:-)
Jag har aldrig bytt däck/slang på min cykel (har inte behövt). Nu ska jag byta däck. Har racercyklar fälgband? Om de har det ska de bytas i samband med däcksbyte?Frågar man inget så lär man sig inget....
Mina säkerligen korkade frågor fortsätter:-)
Jag har aldrig bytt däck/slang på min cykel (har inte behövt). Nu ska jag byta däck. Har racercyklar fälgband? Om de har det ska de bytas i samband med däcksbyte?
Frågar man inget så lär man sig inget....
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 09:05ja och nej
ja och nej
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 09:07Om fälgbandet är helt, fint och inte har veckat sig så är det bara köra på.
Om fälgbandet är helt, fint och inte har veckat sig så är det bara köra på.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 13:03Hej.
Ja och nej är svaret på frågan. Men mest ja. Klart om du nu har ett finfint fälgband kanske det inte behövs. Men bättre att vara på den säkra sidan och byta en gång för mycket än en gång för lite.
Vad kostar ett fälgband då? Velox får man för 40:_
Hej.
Ja och nej är svaret på frågan. Men mest ja. Klart om du nu har ett finfint fälgband kanske det inte behövs. Men bättre att vara på den säkra sidan och byta en gång för mycket än en gång för lite.
Vad kostar ett fälgband då? Velox får man för 40:_
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 13:33Mest ja?!?!?!
Har inte bytt fälgband på 1500 mil?!?!
Borde jag ha gjort det?
Mest ja?!?!?!
Har inte bytt fälgband på 1500 mil?!?!
Borde jag ha gjort det?
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 14:35Tja, jag byter i alla fall däck oftare än jag byter fälgband.
Tja, jag byter i alla fall däck oftare än jag byter fälgband.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 18:18Som Andrew säger.
Som Andrew säger.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 20:49Bytte fälgband fram på min vintercykel (miltär mod ä) någon gång för tio år sedan. Det hade då ruttnat (!) pga rost och fukt. Fälgbandet var i textil. Det nya är i någon gummiblandning och har funkat bra sedan dess.
Högaktningsfullt
Hans B
Bytte fälgband fram på min vintercykel (miltär mod ä) någon gång för tio år sedan. Det hade då ruttnat (!) pga rost och fukt. Fälgbandet var i textil. Det nya är i någon gummiblandning och har funkat bra sedan dess.
Högaktningsfullt
Hans B
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 21:35fälgar som inte har genomgående ekernipplar har inga fälgband, typ Mavic Ksyrum.
fälgar som inte har genomgående ekernipplar har inga fälgband, typ Mavic Ksyrum.
Quote from Funbeat user on 26 May 2009, 21:55Hej Thomas.
"Borde jag ha gjort det?"
Nej uppenbart inte, eller? Men det vet man inte i förväg, eller? Så kanske ja.
Vänligen
P.
Hej Thomas.
"Borde jag ha gjort det?"
Nej uppenbart inte, eller? Men det vet man inte i förväg, eller? Så kanske ja.
Vänligen
P.