Quote from Guest on 20 January 2013, 20:39Mitt gamla Nokian vinterdäck separerade från kanttråden och fick bytas ut.
I samma veva var jag "ordentlig" och satte dit en kraftigare slang.
Ekipaget rullade ca 5 mil och blev parkerat några dar pga väderleken.
I fredags var det dax för nytt försök och
Mitt gamla Nokian vinterdäck separerade från kanttråden och fick bytas ut.
I samma veva var jag "ordentlig" och satte dit en kraftigare slang.
Ekipaget rullade ca 5 mil och blev parkerat några dar pga väderleken.
I fredags var det dax för nytt försök och
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 20:49Jag är lite osäker på vad du menar. Om du har utslitna klossar kan du svarva ner en fälg snabbt.
Vet jag av erfarenhet kan jag tillägga.
Jag är lite osäker på vad du menar. Om du har utslitna klossar kan du svarva ner en fälg snabbt.
Vet jag av erfarenhet kan jag tillägga.
Quote from ellen olsson on 20 January 2013, 21:54Om man ser till att hålla klossarna rena så håller fälgarna länge, iallafall 10-12 år med mer än 500mil/år.
Om man ser till att hålla klossarna rena så håller fälgarna länge, iallafall 10-12 år med mer än 500mil/år.
Quote from Funbeat user on 20 January 2013, 22:20Så allt från "snabbt" till tusentals mil då 🙂
Så allt från "snabbt" till tusentals mil då 🙂
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 08:36Ja.
Vänligen
P.
Ja.
Vänligen
P.
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 09:42Om man vill slita ut fälgen snabbt kan man låta bromsgummina bli så nedslitna att metalldelar kommer i kontakt med fälgen. Man kan då hamna i ett läge där man måste rikta hjulen inför varje cykeltur. Tack och lov varar det tillståndet inte särskilt länge.
Om man vill slita ut fälgen snabbt kan man låta bromsgummina bli så nedslitna att metalldelar kommer i kontakt med fälgen. Man kan då hamna i ett läge där man måste rikta hjulen inför varje cykeltur. Tack och lov varar det tillståndet inte särskilt länge.
Quote from Funbeat user on 21 January 2013, 09:43Det var precis vad jag gjorde. En gång. 🙂
Det var precis vad jag gjorde. En gång. 🙂
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 13:43Jag slet ner en ny fälg till hälften (enl min cykelmek) på 3 månader, cyklade då ca 20 mil/vecka, mars-maj utan att rengöra bromsytor eller fälg alls, så det kan slitas rätt snabbt även om bromsklossarna inte är utslitna.
Rörde sig iofs om en 406 ( 20" )
Jag slet ner en ny fälg till hälften (enl min cykelmek) på 3 månader, cyklade då ca 20 mil/vecka, mars-maj utan att rengöra bromsytor eller fälg alls, så det kan slitas rätt snabbt även om bromsklossarna inte är utslitna.
Rörde sig iofs om en 406 ( 20" )
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 14:01Varför bromsar ni så mycket?
Varför bromsar ni så mycket?
Quote from Funbeat user on 22 January 2013, 14:09Har du cyklat gamla lundavägen genom Åkarp nån gång David?
Har du cyklat gamla lundavägen genom Åkarp nån gång David?