Quote from Guest on 10 August 2011, 20:50Med risk för att helt blotta min totala inkompetens vad gäller teknisk apparatur känner jag mig nödd och tvungen att lägga fram denna förfrågan:
Hur gör man för att sätta igång GPS-en så att det bildas en karta som laddas ner?
Först trodde jag i min enf
Med risk för att helt blotta min totala inkompetens vad gäller teknisk apparatur känner jag mig nödd och tvungen att lägga fram denna förfrågan:
Hur gör man för att sätta igång GPS-en så att det bildas en karta som laddas ner?
Först trodde jag i min enf
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:00Nät satelliterna är funna så är det bara att trycka start, så börjar ett spår sparas. Om du har satt att den är utomhus i alla fall, vilket det går över till automatiskt när du slår på den.
Kan du se ditt pass i Historik (på GPS:en)? Med längd och allt?
Nät satelliterna är funna så är det bara att trycka start, så börjar ett spår sparas. Om du har satt att den är utomhus i alla fall, vilket det går över till automatiskt när du slår på den.
Kan du se ditt pass i Historik (på GPS:en)? Med längd och allt?
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:04Jo men det är det som är så konstigt, den registrerar sträckan (med reservation för att jag har en gammal fotpod på skon som jag accepterar när den frågar om den skall använda den inomhus). Jag kanske ska ta av footpoden nästa gång så ser jag om det är de
Jo men det är det som är så konstigt, den registrerar sträckan (med reservation för att jag har en gammal fotpod på skon som jag accepterar när den frågar om den skall använda den inomhus). Jag kanske ska ta av footpoden nästa gång så ser jag om det är de
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:04Jag tror att du har hittat problemet. 🙂
Jag tror att du har hittat problemet. 🙂
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:09jag tar av den och återkommer efter nästa pass 🙂
jag tar av den och återkommer efter nästa pass 🙂
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:22Vänta med att slå på klockan tills du är utomhus? Det låter på din kommentar som att den tycker att du är inomhus och förmodligen deaktiverar GPS:en. Min 310:a kan i alla fall använda både fotpod och GPS samtidigt.
Vänta med att slå på klockan tills du är utomhus? Det låter på din kommentar som att den tycker att du är inomhus och förmodligen deaktiverar GPS:en. Min 310:a kan i alla fall använda både fotpod och GPS samtidigt.
Quote from Funbeat user on 10 August 2011, 21:33Lite offtopic
"Min 310:a kan i alla fall använda både fotpod och GPS samtidigt."
Går det att köra podden och GPS på 305:an samtidigt ?
Lite offtopic
"Min 310:a kan i alla fall använda både fotpod och GPS samtidigt."
Går det att köra podden och GPS på 305:an samtidigt ?
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 09:41Jag trodde i min enfald att om jag accepterade fotpoden inomhus (vilket den frågade och jag svarade ja på) så skulle den bara aktiveras om satellitsignaler inte plockades upp....
Men i alla fall, jag ska testa vid nästa löppass. Nu är podden borta!
Jag trodde i min enfald att om jag accepterade fotpoden inomhus (vilket den frågade och jag svarade ja på) så skulle den bara aktiveras om satellitsignaler inte plockades upp....
Men i alla fall, jag ska testa vid nästa löppass. Nu är podden borta!
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 09:52Det går att köra pod och GPS samtidigt, men då tar pod bara kadens och inte sträcka. Man måste då säga att man är utomhus när klockan hittat pod.
Det går att köra pod och GPS samtidigt, men då tar pod bara kadens och inte sträcka. Man måste då säga att man är utomhus när klockan hittat pod.
Quote from Funbeat user on 11 August 2011, 10:05Jag antar att det är som på 310:an att man kan välja att ta momentanfarten ifrån pod:en och att den övergår till pod:en om den tappar satellitkontakt (det verkar iofs lite skakigt eftersom det verkar ta ett tag innan den bestämmer sig för det).
Jag antar att det är som på 310:an att man kan välja att ta momentanfarten ifrån pod:en och att den övergår till pod:en om den tappar satellitkontakt (det verkar iofs lite skakigt eftersom det verkar ta ett tag innan den bestämmer sig för det).