Quote from Guest on 24 March 2010, 10:38Hej
Jag tycker att funktionen för att importera träningsdata från Garmin är lite jobbig ur ett användbarhetsperspektiv.
Stegen för att göra en import är (väl?) följande:
1. Knappen "Registrera träning" i toppen
2. Fälla ut "Importera träning"
3. Länken
Hej
Jag tycker att funktionen för att importera träningsdata från Garmin är lite jobbig ur ett användbarhetsperspektiv.
Stegen för att göra en import är (väl?) följande:
1. Knappen "Registrera träning" i toppen
2. Fälla ut "Importera träning"
3. Länken
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 10:48Hej Anders,
ett alternativ är att klicka på "Min träning" isf "Registrera träning" och sedan på "Importera eller exportera träning" så kommer du till steg 5 på 2 klick istället, men det är ju ganska många det också kan man tycka. Jag har gjort en länk i
Hej Anders,
ett alternativ är att klicka på "Min träning" isf "Registrera träning" och sedan på "Importera eller exportera träning" så kommer du till steg 5 på 2 klick istället, men det är ju ganska många det också kan man tycka. Jag har gjort en länk i
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 12:03Jo, jag har även jag lagt till en vanlig bookmark till importsidan. Men jag tycker det är lite för yxigt.
(och tekniskt sätt så är det väl 3 klick istället för 4 med att först gå till "Min träning" och sen på "Importera eller exportera träning" och sen
Jo, jag har även jag lagt till en vanlig bookmark till importsidan. Men jag tycker det är lite för yxigt.
(och tekniskt sätt så är det väl 3 klick istället för 4 med att först gå till "Min träning" och sen på "Importera eller exportera träning" och sen
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 14:56Jag håller med, alldeles för långt bort ligger importsidan. Jag har skrivit upp det som önskemål.
Jag håller med, alldeles för långt bort ligger importsidan. Jag har skrivit upp det som önskemål.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 17:56Heja Olle!
Förslag; under Importera träning. Istället för att klicka på "gå dit", att man direkt där kan välja hur man importerar (excel, garmin eller tcx). Då blir man utan problem av med ett onödigt klick.
Heja Olle!
Förslag; under Importera träning. Istället för att klicka på "gå dit", att man direkt där kan välja hur man importerar (excel, garmin eller tcx). Då blir man utan problem av med ett onödigt klick.
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 18:43Fia: Låter klokt! Eventuellt behövs det en ännu kortare väg till just Garmin-importen.
Fia: Låter klokt! Eventuellt behövs det en ännu kortare väg till just Garmin-importen.
Quote from Elias Engqvist on 24 March 2010, 18:45För att inte tala om Polar-importen - det är en JÄTTElång väg dit just nu 😉
För att inte tala om Polar-importen - det är en JÄTTElång väg dit just nu 😉
Quote from Funbeat user on 24 March 2010, 21:17Hann inte läsa alla inlägg, men jag klickar på mitt bokmärke:
"Import 305FR"
http://www.funbeat.se/importexport/garmin.aspx
och vips är det inte så många klick.
Hann inte läsa alla inlägg, men jag klickar på mitt bokmärke:
"Import 305FR"
http://www.funbeat.se/importexport/garmin.aspx
och vips är det inte så många klick.
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 09:48Skulle vara trevligt om import från Garmin också tog med mellantider och la in dem in "Intervaller och varvtider".
Skulle vara trevligt om import från Garmin också tog med mellantider och la in dem in "Intervaller och varvtider".
Quote from Funbeat user on 27 March 2010, 20:22+1 på Carl-Magnus förslag
+1 på Carl-Magnus förslag