Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hej

Jag tycker att funktionen för att importera träningsdata från Garmin är lite jobbig ur ett användbarhetsperspektiv.

Stegen för att göra en import är (väl?) följande:
1. Knappen "Registrera träning" i toppen
2. Fälla ut "Importera träning"
3. Länken

Hej Anders,

ett alternativ är att klicka på "Min träning" isf "Registrera träning" och sedan på "Importera eller exportera träning" så kommer du till steg 5 på 2 klick istället, men det är ju ganska många det också kan man tycka. Jag har gjort en länk i

Jo, jag har även jag lagt till en vanlig bookmark till importsidan. Men jag tycker det är lite för yxigt.

(och tekniskt sätt så är det väl 3 klick istället för 4 med att först gå till "Min träning" och sen på "Importera eller exportera träning" och sen

Jag håller med, alldeles för långt bort ligger importsidan. Jag har skrivit upp det som önskemål.

Heja Olle!

Förslag; under Importera träning. Istället för att klicka på "gå dit", att man direkt där kan välja hur man importerar (excel, garmin eller tcx). Då blir man utan problem av med ett onödigt klick.

Fia: Låter klokt! Eventuellt behövs det en ännu kortare väg till just Garmin-importen.

För att inte tala om Polar-importen - det är en JÄTTElång väg dit just nu 😉

Hann inte läsa alla inlägg, men jag klickar på mitt bokmärke:

"Import 305FR"

http://www.funbeat.se/importexport/garmin.aspx

och vips är det inte så många klick.

Skulle vara trevligt om import från Garmin också tog med mellantider och la in dem in "Intervaller och varvtider".

+1 på Carl-Magnus förslag