Quote from Guest on 15 May 2011, 15:53Har haft min FR60 i drygt 1 år. Tidigare tycker jag att sträckan verkade helt ok när jag kontrollmätte då och då på olika kartor. Nu när jag sprang Lundaloppet (10 km) blev det 9,53 km på Garmin. Idag sprang jag 7,41 enligt Garmin och 7,8 enligt kartan. T
Har haft min FR60 i drygt 1 år. Tidigare tycker jag att sträckan verkade helt ok när jag kontrollmätte då och då på olika kartor. Nu när jag sprang Lundaloppet (10 km) blev det 9,53 km på Garmin. Idag sprang jag 7,41 enligt Garmin och 7,8 enligt kartan. T
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 16:03Dags att kalibrera om fotpoden?
Dags att kalibrera om fotpoden?
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 17:43OK, då måste jag erkänna att jag aldrig fattade hur man skulle kalibrera den så det är aldrig gjort. Verkade funka hur bra som helst ändå. Är det något du kan förklara på ett enkelt vis??
OK, då måste jag erkänna att jag aldrig fattade hur man skulle kalibrera den så det är aldrig gjort. Verkade funka hur bra som helst ändå. Är det något du kan förklara på ett enkelt vis??
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 20:00Nej. 🙂 Har adlrig haft fotpod. Står nog i manulen hur man gör.
Nej. 🙂 Har adlrig haft fotpod. Står nog i manulen hur man gör.
Quote from Funbeat user on 15 May 2011, 21:11Ja, det står i manualen, om man går in på inställningarna för fotpoden kan man kalibrera den där, antingen genom att köra den mot GPS:en 1km, eller som de egentligen rekommenderar, mot en kontrollmätt sträcka, t.ex 2 varv på en 400m bana.
Ja, det står i manualen, om man går in på inställningarna för fotpoden kan man kalibrera den där, antingen genom att köra den mot GPS:en 1km, eller som de egentligen rekommenderar, mot en kontrollmätt sträcka, t.ex 2 varv på en 400m bana.
Quote from ellen olsson on 15 May 2011, 22:44...fast man riskerar att få sämre exakthet när man springer i terräng om man kalibrerar den på en platt löparbana.
...fast man riskerar att få sämre exakthet när man springer i terräng om man kalibrerar den på en platt löparbana.