Quote from Guest on 16 May 2011, 11:34Har börjat få ont i nedre delen av ländryggen efter några mil på cykeln. Försöker man massera området känns det ganska så bortdomnat.
Efter man har vilat några minuter så är det helt OK att börja cykla några mil till.
Är det någon som har haft likartade p
Har börjat få ont i nedre delen av ländryggen efter några mil på cykeln. Försöker man massera området känns det ganska så bortdomnat.
Efter man har vilat några minuter så är det helt OK att börja cykla några mil till.
Är det någon som har haft likartade p
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 11:44Coreträning och att variera ställningen (typ ståtrampa nån minut varje halvtimme eller så) är två enkla grejer att göra.
För mer avancerade användare: gör en ordentlig bike-fit så det inte är något i din sittställning som är fel.
Coreträning och att variera ställningen (typ ståtrampa nån minut varje halvtimme eller så) är två enkla grejer att göra.
För mer avancerade användare: gör en ordentlig bike-fit så det inte är något i din sittställning som är fel.
Quote from Rasmus Olsson on 16 May 2011, 11:54Karin har nämnt det mesta. Stretcha höftböjaren ordentligt regelbundet, minst varje dag.
Bruses sadelskola hur du ställer in din cykel: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Karin har nämnt det mesta. Stretcha höftböjaren ordentligt regelbundet, minst varje dag.
Bruses sadelskola hur du ställer in din cykel: http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=437639
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 12:38Skaffa liggcykel, om inget av ovanstående hjälper. Det funkar 😉
Skaffa liggcykel, om inget av ovanstående hjälper. Det funkar 😉
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 12:43Svankar du får du en hög belastning i ryggslutet, försök spänna till magen och kuta lite mer i så fall.
Svankar du får du en hög belastning i ryggslutet, försök spänna till magen och kuta lite mer i så fall.
Quote from Rasmus Olsson on 16 May 2011, 13:17Det är magen so ska bära upp kroppen. Du ska kunna släppa styret utan att ramla fram. Kuta ryggen som ett C ungefär.
Det är magen so ska bära upp kroppen. Du ska kunna släppa styret utan att ramla fram. Kuta ryggen som ett C ungefär.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 13:49Rullskidor/längdskidor fungerar bra som överkroppsträning samtidigt som man får en grym konditionsträning.
Rullskidor/längdskidor fungerar bra som överkroppsträning samtidigt som man får en grym konditionsträning.
Quote from Funbeat user on 16 May 2011, 23:03jag skaffade en längre styrstam (som samtidigt blev lite högre), sen dess har jag inte haft några problem med min rygg. Jag kör löpning som kombinationsträning.
jag skaffade en längre styrstam (som samtidigt blev lite högre), sen dess har jag inte haft några problem med min rygg. Jag kör löpning som kombinationsträning.
Quote from Funbeat user on 17 May 2011, 08:24Upplever själv när jag kör med för tunga växlar så får ländryggen jobba mer och blir då trött/får känningar just där.
Upplever själv när jag kör med för tunga växlar så får ländryggen jobba mer och blir då trött/får känningar just där.