Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

I vintras var jag och en kompis ute och promenerade på ett kalhygge och han tappade sin kamera. Av olika anledningar gick vi inte ut direkt och letade efter den, men jag hade klockan på och rundan finns sparad i Garmin Connect. Planen är att föra öv

Om det inte är en "bana" utan ett tidigare pass, dyker det nog inte upp under "banor". Däremot lär det finnas i historiken under tidigare pass.

Om du under "banor" väljer att skapa en ny, kan du välja det gamla passet att skapa banan ifrån.

Jag hänger på tråden med en snarlig fråga:
- hur skickar man mål/goals från Garmin Connect till klockan. Jag har testat ett par ggr och Connect säger att data överförts osv men några blir det inte i klockan(?)

Jag har inte testat, men så verkar det tyvärr vara.

Jag har kollat både bland banor och historik, men kan inte hitta banan eller passet någonstans. När jag försöker föra över så verkar allt bra på datorn, det står att passet är överfört men klockan reagerar inte. Jag hade i alla fall förväntat mig ett plin

Använder du IE? Kan vara samma sak här som med firmware uppdateringar att man måste dra ner säkerhetsnivån (eller använda Firefox eller Chome). Har du ANT agenten uppe så ser du en text i den om att en bana väntar på att överföras till klockan. När den se

Jag har flytta en träning från GC till klockan och sedan tävlat mot mig själv (virtual partner). Dvs det går, skall testa igen asap.

Säkerheten var ordet!

När jag stängde av skyddat läge och drog ned alla andra säkerhetsreglage i botten fungerade det!

Tusen tack för all hjälp!

Stefan

En smidigare och säkrare metod är att byta till en annan webbläsare än just IE som är känd för att ställa till mycket knepiga problem.

Eller behålla IE8, då funkade det bra, med IE9 kom alla problemen.
För mig funkade det inte fast jag drog ner säkerheten, missade väll något!

12