Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Är det någon som lyckats att föra över intervallpass skapade i Garmin Connect till 910XT?

Jag lyckas inte 🙁

Eh, är det inte meningen att man ska göra tvärt om???

Om du menar träningspassen (i Garmin Connect, som inte behöver vara av typen intervall men kanske är ganska lämpliga för det) så har jag skickat dem till min 610:a. Dock hade jag problem först, och det var inte förrän jag googlat och hittat någon med samm

Tycker det skulle vara smidigt att skapa egna intervallpass på i datorn än att sitta och tycka sig fram i klockan. I klockan är det under Tränings-träningspass-egna.

Provade att byta till Engelskt språk både i klockan och i garmin connect men ingen framg

Vilken webbläsare?

Internet Explorer 9

Det är inte samma problem som en del andra haft med att man måste "lita på" connect.garmin.com i inställningarna någonstans för att den ska få spara ner datat till ant-agent? Typ stoppa in connect.garmin.com i "trusted sites" eller vad det nu kan heta på

Jag har förvisso kört Firefox, men jag antar att det inte ska vara problem.

När du har redigerat klart ditt intervall-pass, trycker du på länken precis ovan passet "Send to Device"? Och den hittar din 910 enhet och ber dig att "Send Workout"?

Yes!!

Jag lyckades!

Först installerade jag Firefox och fick det att funka.
Sen gav jag Explorer en sista chans, la in connect.garmin.com i "trusted sites" och då funkade även i Explorer.

Tack för all hjälp (t+) (t+) (t+) (t+)

...vill bara inflika att detta med att skapa pass i GC numera är mycket lätt och smidigt, jämfört med hur det var innan. Eller om du gjorde passen i klockan, vilket oxå är en möjlighet men kräver hysteriskt mycket knapptryckande.