Quote from Guest on 18 November 2010, 22:12I år kommer jag att sammanlagt ha cyklat ca 350 mil. Benen känns starka och bra. Men jag vill förbättra flåset. Om det tar stopp för mig är det inte pga trötta ben utan flåset och för dåligt sureupptagning.
Jag antar att det är intervallträning som gälle
I år kommer jag att sammanlagt ha cyklat ca 350 mil. Benen känns starka och bra. Men jag vill förbättra flåset. Om det tar stopp för mig är det inte pga trötta ben utan flåset och för dåligt sureupptagning.
Jag antar att det är intervallträning som gälle
Quote from Funbeat user on 18 November 2010, 22:22Jag varvar cykling med löpning. Om jag kör enbart löpning i kanske två veckor, märker jag att jag blir flåsig innan benmusklerna säger stopp, vad jag än tränar. Det är likadant tvärtom. Vill man få bättre syreupptagning funkar det jättebra med intervaller
Jag varvar cykling med löpning. Om jag kör enbart löpning i kanske två veckor, märker jag att jag blir flåsig innan benmusklerna säger stopp, vad jag än tränar. Det är likadant tvärtom. Vill man få bättre syreupptagning funkar det jättebra med intervaller
Quote from Funbeat user on 19 November 2010, 14:11Intervaller brukar vara det vanligaste och enklaste (??) sättet att bygga syreupptagningsförmåga. Intervaller kan göras på flera olika sätt, men väldigt vanligt är s.k. 4x4-intervaller.
Värm upp ordentligt.
Sedan kör du 4 min med hård belastning (fort el
Intervaller brukar vara det vanligaste och enklaste (??) sättet att bygga syreupptagningsförmåga. Intervaller kan göras på flera olika sätt, men väldigt vanligt är s.k. 4x4-intervaller.
Värm upp ordentligt.
Sedan kör du 4 min med hård belastning (fort el