Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

Nu när det ändå är massa ändringsförslag uppe i luften tänkte jag slå till med att komma med en trevlig förbättring gällande blog och träningspass. I dessa kan man ju ha bilder och de hamnar ju alltid längst ner vilket är lite trist.

En bättre lösning s

(t+) Ett mycket bra förslag

Mikael, jag vet... 😉 .... 😀

Du kan redan göra detta idag:

1. Ladda upp dina bilder i ditt blogginlägg.
2. Klicka i "vänta med att publicera, spara i Utkast" och spara.
3. Klicka på "Visa ej publicerade inlägg": här ser du ditt blogginlägg med bilden. Högerklicka på bilden, välj "Co

Sen kan vi diskutera hur smidigt det är att göra det, men det går! 😀

Intressant lösning. 🙂 Jag visste inte att bilder man laddat upp men sedan tagit bort fortfarande ligger lagrade på servern, låter faktiskt obra....

Jo. 🙂

Sen går det inte att göra samma sak i träningsregistreringar, för där fungerar inte "BILD"-funktionaliteten. Det får gärna fungera på samma sätt var man än fyller i saker, oavsett om du skriver ett PM, forumsinlägg, ett bloginlägg, en träningsreg

Det finns saker på bildsidan som borde åtgärdas långt innan något garnityr. Bildströmmen borde utökas med X rader och endast en bild per blogg-träning. Då blir det en mer levande site.

Varför begränsa antalet bilder per blogg/träning? Hur skulle det bidra till att sajten blir mer levande?

Nu gällde det att begränsa bildantalet i Bildströmmen(som är begränsad) så vi slipper att se samma stubbe-träd-nuna på alla bilderna i Bildströmmen. Det gällde inte antalet i bloggen-träningen.

12