Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Detta står fortfarande överst på alla trådar "Olästa inlägg har en ljusare bakgrundsfärg"

Men det stämmer ju inte. De olästa är ju svagt grå, medan de lästa är vita. Vitt är väl ändå ljusare än grått?

...och grått är fortfarande ingen bra färg att ha bakom tunn svart färg. Någonsin.
Inte vitt heller egentligen men...

Eh, fast svart mot vitt är ju hög kontrast. (Svårt att få högre.) Svart mot ljusgrått fortfarande ganska hög kontrast. Hur fett typsnitt man har spelar nog in mer.

Ljusgrått mot vitt däremot, det är ett RIKTIGT otyg...

Färgen i sig har jag ingen åsikt om, men just att det står fel retar mig. Det känns som att det vore en enkel sak att ändra?

Johan: Den höga kontrasten är inte heller bra (iaf inte med sån tunn text). Allt det här vita är bländande och jobbigt och kan ge huvudvärk.

Åsa: Jag tror det är tvärtom i mobilappen (dvs de olästa är vita och blir sen grå) så det kanske är en hint om VA

Haha ja kanske är det en hint 😀 Men jag kan inte ens surfa på min mobil tror jag 🙂

Inte _fetare_ typsnitt, tydligare. Fetare typsnitt blir inte tydligare. Större, eller bättre form dvs familj. Och att det är vitt bakom texten är nog inte grejen heller, så ser det ut på de flesta sajter. Problemet är snarare att det är väldigt mycket vit