Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumTriathlonFörsäkring
You need to log in to create posts and topics.

Hej, slänger in denna fråga här då det berör en triathloncykel. Har en ganska dyr cykel inklusive hjul mm. Frågade idag vad som gäller från försäkringsbolagets sida om cykeln krashas i något lopp eller under träning. Eller rättare om något går riktigt isö

Jag blev påkörd av en bil - då tog bilägarens försäkring kostnaden.

Trygghansa är bra, deras försäkring täcker cyklar upp till 50 000 kr.

Våra cyklar (värde strax under 40 tkr) är tilläggsförsäkrade i If. De täcker allt dvs om vi kraschar cykeln, den blir påkörd, stulen etc...

Kollade med If och deras försäkringar gäller inte vid tävlingar.Endast fritid dvs träning.

Min tempocykel blev stulen när jag hade den på biltaket på jobbet. Takstället var låst. Försäkringshandläggaren lät positiv, så jag kommer förhoppningsvis få 75% (självrisk 25%). Har dock inte fått tillbaka några papper än så jag vet inte helt säkert. Vi

Modigt att lämna cykeln ute så... Usch, jag hade aldrig vågat, fast cykeln är "fastlåst" på taket.

Mitt på ljusan dag, på jobbparkeringen som minst hundra personer har uppsikt över. Det brukar inte vara några brott därute annars, bara en massa IT-företag.

De har sedan varit runt och handplockat en massa racers också. Alla stölder har varit på förmidd

Äh fy fan... 🙁 (t-)