Quote from Guest on 28 April 2010, 08:19Hittade inte att någon hade tagit upp PEF som "dagsnotering".
Som många andra astmatiker och allergiker tar jag (i allergitider) PEF dagligdags för att hålla koll på ansträngning kontra "lungkapacitet". Idag har jag ett excelark som gör en liten ful kurv
Hittade inte att någon hade tagit upp PEF som "dagsnotering".
Som många andra astmatiker och allergiker tar jag (i allergitider) PEF dagligdags för att hålla koll på ansträngning kontra "lungkapacitet". Idag har jag ett excelark som gör en liten ful kurv
Quote from Funbeat user on 28 April 2010, 08:29Vad är PEF?
Vad är PEF?
Quote from Christer Berg on 28 April 2010, 08:32PEF är ett värde på hur mycket luft en krafting utandning innehåller. Effektiva lungor = högre värde.
PEF är ett värde på hur mycket luft en krafting utandning innehåller. Effektiva lungor = högre värde.
Quote from Susan Hartley on 28 April 2010, 09:35Fast det är ju inget som hindrar dig från att i dagsläget lägga in värdet som en dagsnotering. Dock får du ju ingen kurva, men är det nödvändigt? Du vet ju vilket ditt normalvärde är, samt hur stor avvikelse från normalvärdet som indikerar att du behöver
Fast det är ju inget som hindrar dig från att i dagsläget lägga in värdet som en dagsnotering. Dock får du ju ingen kurva, men är det nödvändigt? Du vet ju vilket ditt normalvärde är, samt hur stor avvikelse från normalvärdet som indikerar att du behöver
Quote from Funbeat user on 29 April 2010, 20:44Nä, det är klart att det går att göra som en ografad dagsnotering. Bara jag som gjort grafer - går att se att jag varit på väg att bli sjuk, när pollenet börjar etc. Det är kul med data mining - men det kan lätt bli för mycket också 😉
Men skönt vore det
Nä, det är klart att det går att göra som en ografad dagsnotering. Bara jag som gjort grafer - går att se att jag varit på väg att bli sjuk, när pollenet börjar etc. Det är kul med data mining - men det kan lätt bli för mycket också 😉
Men skönt vore det
Quote from Funbeat user on 1 May 2010, 09:22Helt rätt!
Skulle gärna se fett%, muskel%, stegantal, eventuellt BMI, och varför inte vascular fat värde. (Ju fler ju bättre)Är inte så lätt att följa upp de värdena, då man endast kan gå in på kalendern och försöka läsa dagsnoteringarna.. Vore toppen
Helt rätt!
Skulle gärna se fett%, muskel%, stegantal, eventuellt BMI, och varför inte vascular fat värde. (Ju fler ju bättre)
Är inte så lätt att följa upp de värdena, då man endast kan gå in på kalendern och försöka läsa dagsnoteringarna.. Vore toppen