Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFörsta cykeln
You need to log in to create posts and topics.

12

Hej!

Jag tänkte höra vad som kan vara lämpligt som första cykel? Jag kan faktiskt väldigt lite om detta, vet bara att jag vill ha en! Jag tänkte cykla landsväg. Jag skulle verkligen uppskatta tips på en relativt billig och bra cykel..
Jag har planerat at

Hur mycket ska du lägga på ett cykelinköp och har du tänkt träna, köra lopp eller är den till fikarundor?

köp inte för dyrt eller exlusivt.
Gillar du att cykla så kommer du att vilja byta hoj i alla fall ( då vet du vad du vill ha).

Köp en cyclocross, den kan du behålla när du senare köper en snabb racer 😉

Cyclocrossen CX är en perfekt allroundcykel. Byt b

Jag hade tänkt att träna. Jag vet faktiskt inte riktigt hur mycket pengar jag är villig att lägga på min första. Jag har ju ingen aning om vad en iallafall någorlunda okej cykel kostar?! 😉

Jag vill verkligen ha en! Jag känner ett oerhört suug när folk

Jag har inte hört talas om nån som köpt räcer och ångrat sig. Däremot alla söm köper hybrid, går sen och köper en räcer (eller en cx).

Gå till de större seriösa cykelbutikerna och kläm och känn så får du en uppfattning om modeller och prislägen.

Jag tror att man får ge 8-10 000 för en vettig cross hos den lokala cykelhandlare
(det skall vara en cykelhandlare som säljer mycket racercyklar till cyklister).

Internet är bra, men då skall man veta vad man vill ha

Du har Solsta cykel i närheten.

Det enda jag ångrar med min hybrid är att den har stötdämpare. Känns lite onödigt. I övrigt har den blivit min praktiska cykel med pakethållare, skärmar, lyse, lås och stöd. Det går cykla relativt fort med den också tack vare alla underbara växlar. Jag sk

Tack för hjälpen och alla svar! Jag ska gå in och prata med en cykelhandlare här i stan 🙂 Har för mig att det finns en nyöppnad, ganska stor cykelbutik i närheten!

Jonna: En billig racer kan du få för en sju-åttatusen hos cykelhandlaren. Köp den som passar bäst i storlek och som du tycker är snyggast.

Bruse: Jag vill bara påpeka att trots att jag köpte racer efter hybriden, så är den fortfarande min favoritcykel.

12