Quote from Guest on 14 August 2007, 20:42Som blåbär hamnar jag oundvikligen i startled 10. Hur är det, känns det bara hopplöst att starta där bak? Borde jag absolut försöka avverka något seedningslopp innan? Jag inbillar mig att en tid på 8-9 timmar känns rimlig för mig.
Som blåbär hamnar jag oundvikligen i startled 10. Hur är det, känns det bara hopplöst att starta där bak? Borde jag absolut försöka avverka något seedningslopp innan? Jag inbillar mig att en tid på 8-9 timmar känns rimlig för mig.
Quote from Funbeat user on 14 August 2007, 20:52Jag har inte egen erfarenhet av Vasaloppet endast av Öppet spår, men jag tror definitivt att det är en stor fördel att försöka seeda upp sig ett par startgrupper och slippa stå längst bak. Väntan kommer att bli lång och ju längre bak man står desto sämre
Jag har inte egen erfarenhet av Vasaloppet endast av Öppet spår, men jag tror definitivt att det är en stor fördel att försöka seeda upp sig ett par startgrupper och slippa stå längst bak. Väntan kommer att bli lång och ju längre bak man står desto sämre
Quote from Funbeat user on 17 August 2007, 14:25Hej, seedningslopp är att rekommendera (typ Mattila Ski Marathon, Engelbrektsloppet mm). Med en prognosticerad tid på 8 tim så borde du vara längre fram för att hamna i en grupp med samma tempo som du borde hålla.
Hej, seedningslopp är att rekommendera (typ Mattila Ski Marathon, Engelbrektsloppet mm). Med en prognosticerad tid på 8 tim så borde du vara längre fram för att hamna i en grupp med samma tempo som du borde hålla.
Quote from Funbeat user on 30 August 2007, 21:57Det hör till allmänbildningen att köra sitt första lopp som det blåbär man är, nämligen längst bak :-). Jag körde mitt första 2005, långt bak i sista, och kom in på 8:15. Visst köade man duktigt första timmen men stämningen är riktigt god där bak. I år nä
Det hör till allmänbildningen att köra sitt första lopp som det blåbär man är, nämligen längst bak :-). Jag körde mitt första 2005, långt bak i sista, och kom in på 8:15. Visst köade man duktigt första timmen men stämningen är riktigt god där bak. I år nä
Quote from Funbeat user on 25 October 2007, 12:17Seedningslopp är bra för att få upp vanan vid att det är fullt med folk i spåren. Tränar man ensam eller med en kompis upplever man inte rädslan att köra på/bli påkörd av sina kunkurenter.
Att man även kan hamna längre fram är en bonus.
Seedningslopp är bra för att få upp vanan vid att det är fullt med folk i spåren. Tränar man ensam eller med en kompis upplever man inte rädslan att köra på/bli påkörd av sina kunkurenter.
Att man även kan hamna längre fram är en bonus.
Quote from Funbeat user on 3 March 2008, 19:30Alla seedningslopp ställdes ju in pga snöbrist, så resultatet blev att jag startade ungefär i mitten av blåbärsstartledet. Tiden på 10.25 får jag väl nästan vara nöjd med med tanke på den undermåliga träning jag fått. Men roligt var det! Jag är redan g
Alla seedningslopp ställdes ju in pga snöbrist, så resultatet blev att jag startade ungefär i mitten av blåbärsstartledet. Tiden på 10.25 får jag väl nästan vara nöjd med med tanke på den undermåliga träning jag fått. Men roligt var det! Jag är redan g