Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningFörvaring av värdesaker
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,

Jag ska simma vansbrosimmet för första gången i år. Hur gör man med förvaring av värdesaker? När jag springer lopp brukar jag alltid ha nycklar och sånt i vätskebältet. Känns som om det blir lite svårare när man ska simma... (#)

Hur brukar ni gö

När jag kör Vansbro brukar jag lägga värdesakerna i bilen. Sen stoppar jag bilnyckeln i en vattentät påse som jag har innanför våtdräkten. Inte optimalt, men det funkar.
Allra bäst är att låta supporten (dvs. medhjälpare av något slag) ta värdesakerna.

Startade precis en tråd om det efter att jag lyckats tappa bilnyckeln när jag var ute och simmade sist. Här finns några gömställen och tips om påse.

http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=786508

Tror ni det funkar under badmössan? (H)
Den sitter ju som fan runt skallen...

när det gäller vansbro

jag har de siste 4 år stoppat min mobil i avstängt lägge i min väska som jag ta placera i tävling påse som de ta från start till mål för mig.

sedan har de ofta 5-6st som vakta de tills man kommer med rätt nr.

I dagens tjejsim hade jag mobilen i "påsen" och bilnyckeln i vattentät påse, innan för våtdräkten (på magen)

Påsarna var inte bevakade när vi plockade upp dem.

Simmade 3km idag och där var påsarna heller inte under bevakning.
Vem som helst kunde gå dit, även otävlare(?)
Men det gick bra. Ingen snodde bilnycklarna till min svindyra bil... (H)

Ja, de påsarna ska man inte lämna något man inte har råd att bli av med i. Trodde min påse var snodd ett tag, men hittade den till slut.

ok, då är det olika efter de första grupper.

jag simmade halv, kort och vansbro och var i första start grupp varje gång. och varje gång var det minst 4-5st ungdomare och en vuxen som hämtade min påse när jag kom ut till de.