Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelFavorit kjedja
You need to log in to create posts and topics.

Jag har märkt att milen rasar iväg ganska fort och om man skall byta kjedja vart 150 mil så kanske man skall ha några hemma på lager..

Jag kör med Campa grejjer på min cykel men har just nu en connex kjedja nu för jag tycker det är smidigt med kjedjelås,

Connex på racern. Precis som du säger riktigt smidig.
Vit KMC-kedja på singlespeeden 🙂

150 mil låter lite litet innan byte anser jag. Ett tips för att få ut mer att ha två att byta mellan, byt och tvätta o smörj för många sköna mil.

>Ett tips för att få ut mer att ha två att byta mellan, byt och tvätta o smörj för många sköna mil.
Tyvärr så bruker de bli sura om de kommer på det tricket.

Min favoritkedja är belgisk kedja. 😉

Gött då är jag alltså hyfsat på rätt spår

Är det ingen av er som kör på campa kjedjor?

Jag tror att jag fortsätter med Connex Wippermann och skall nog även prova en KMC

Sen håller jag med dig Linus,, en väl fungerande belgisk kjedja är grymt trevligt

Hej Magnus.

"Är det ingen av er som kör på campa kjedjor?"

Jo då. Jag kör med Campagnolo, Record C10 Ultra Narrow och den funkar tycke jag. Dock lite töligt att den är "nitad". Men det går säkert bra att sätta dit ett lås om man vill;)

Vänligen

P.

Införskaffa en kedjetvätt, rengör varannan vecka eller efter regn.
Torka av och smörj kedjan ofta, helst innan varje tur.

* Kedjan slits mest av fin sand och smuts.
* Kedjan slits mer vi kraftig spänning.
* Kedjan slits när kedjan drar snett.

Är du nogg

Vilken sorts kedja håller endast 150 mil för elit?

Vissa MTB elitåkare byter ibland redan efter 50 mil(inför tävling), iof. mycket smuts på kedjan när man kör i skogen. (Sedan använder de säkert den kedjan på träning några mil till)
Sköter man kedjan håller den säkert 400 mil för eliten med. Det enda sätt