Quote from Guest on 27 September 2010, 13:05Den 24/9 sprang jag en liten fin runda på en ö i Grekland. Klockan funkade bra och såvitt jag kunde se var inget konstigt. Rutten ser också bra ut nu i efterhand. Det enda felet är att både i klockan och såklart i connect ser det ut som att jag sprang den
Den 24/9 sprang jag en liten fin runda på en ö i Grekland. Klockan funkade bra och såvitt jag kunde se var inget konstigt. Rutten ser också bra ut nu i efterhand. Det enda felet är att både i klockan och såklart i connect ser det ut som att jag sprang den
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 13:15Rundan heter ju dessutom 2010-09-26???
Rundan heter ju dessutom 2010-09-26???
Quote from Funbeat user on 27 September 2010, 22:45Fick den kontakt med satelliterna eller fick du frågorna "är du inomhus?", "har du flyttat dig mer än X km?" och "är dagens datum ??".
Svarade du något dumt då så kanske det kan bli fel datum. Annars är det väl bara att testa klockan igen och se om det fo
Fick den kontakt med satelliterna eller fick du frågorna "är du inomhus?", "har du flyttat dig mer än X km?" och "är dagens datum ??".
Svarade du något dumt då så kanske det kan bli fel datum. Annars är det väl bara att testa klockan igen och se om det fo
Quote from Funbeat user on 28 September 2010, 22:21Rundan heter nog så eftersom jag laddade upp träningen först när jag kom hem.
Jag fick alla de tre frågorna men svarade (tycker jag) rätt, dvs
"nej, jag är inte inomhus"
"ja, jag har flyttat mig långt"
"ja, det är idag den 24/9"Nästa pass hoppas jag bl
Rundan heter nog så eftersom jag laddade upp träningen först när jag kom hem.
Jag fick alla de tre frågorna men svarade (tycker jag) rätt, dvs
"nej, jag är inte inomhus"
"ja, jag har flyttat mig långt"
"ja, det är idag den 24/9"
Nästa pass hoppas jag bl
Quote from Funbeat user on 1 October 2010, 22:21Hade du startat en träning på klockan tidigare och inte gjort reset? Då fortsätter klockan på det ursprungliga träningspasset och datum blir också därifrån. Det räcker med en sekunds inspelning.
Hade du startat en träning på klockan tidigare och inte gjort reset? Då fortsätter klockan på det ursprungliga träningspasset och datum blir också därifrån. Det räcker med en sekunds inspelning.
Quote from Funbeat user on 2 October 2010, 07:36Har upplevt samma sak när jag var och sprang i egypten i början av september. Det skulle vara roligt och veta vad det beror på, inget stort problem annars bara byta datum i FB.
Har upplevt samma sak när jag var och sprang i egypten i början av september. Det skulle vara roligt och veta vad det beror på, inget stort problem annars bara byta datum i FB.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 16:37Nej, ingen påbörjad träning vad jag kan se, det borde väl dessutom ha förstört snittfart och karta och allt ganska mycket.
Sprang idag och nu gjorde den såklart helt rätt.
Nej, ingen påbörjad träning vad jag kan se, det borde väl dessutom ha förstört snittfart och karta och allt ganska mycket.
Sprang idag och nu gjorde den såklart helt rätt.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 18:03Jag har nyligen hjälpt en användare som hade problem med ST2funbeat där det visade sig att det fanns inspelat 1-2 sekunder från dagen innan. Under den korta tiden hade inte klockan hunnit få GPS låsning, så varken kartan eller snittiden påverkades (den lå
Jag har nyligen hjälpt en användare som hade problem med ST2funbeat där det visade sig att det fanns inspelat 1-2 sekunder från dagen innan. Under den korta tiden hade inte klockan hunnit få GPS låsning, så varken kartan eller snittiden påverkades (den lå
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 19:12Jag har nog råkat ut för detta också, vilket förklarar konstigt datum en gång då jag synkade pass. Så även om det inte skulle lösa problemet för originalfrågeställaren så tackar iallafall jag för informationen.
Jag har nog råkat ut för detta också, vilket förklarar konstigt datum en gång då jag synkade pass. Så även om det inte skulle lösa problemet för originalfrågeställaren så tackar iallafall jag för informationen.
Quote from Funbeat user on 3 October 2010, 22:04Intressant, jag plockade upp TCX-filen och har mycket riktigt 3 punkter lagrade i Augusti. Inga coordinater så därför inget kartfel. Snitttiden borde påverkas, eller egentligen borde klockan fatta att jag inte tränat i över en månad men men... nu vet jag
Intressant, jag plockade upp TCX-filen och har mycket riktigt 3 punkter lagrade i Augusti. Inga coordinater så därför inget kartfel. Snitttiden borde påverkas, eller egentligen borde klockan fatta att jag inte tränat i över en månad men men... nu vet jag