Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSimningfel storlek våtdräkt??
You need to log in to create posts and topics.

Hej!
Har precis fått min första våtdräkt eftersom jag ska vara med i tjejvansbro nästa år. Jag tror jag har beställt fel storlek. Är 161, bröst 81, vikt 52. Har beställt storlek S eftersom jag var rädd att storlek XS skulle bli för kort. Men nu när jag ho

Längden spelar väldigt liten roll och är, i mina ögon, inget att ta hänsyn till vid val av storlek.
Det låter som om den kan vara för stor, men det brukar finnas en del att göra för att den ska sitta bättre. Det brukar kunna ta några gånger innan man fått

Hej,

Jag håller med om att benlängden spelar mindre roll. Det beror sig på vilken modell man har, om benlängden är ankel- eller vadlång.

De första gångerna jag använde min våtdräkt fick jag in vatten vid nacken, armarna och vaderna. Man får trixa lite i

När du fortsätter simma, kommer det hela tiden in nytt kallt vatten eller är det bara i början?

Nej, inte bara i början. Från början kände jag bara i nacken och lite längst blixlåset. på benen och armar kom det in jag gör simtag.

Margit, vad betalade du för din dräkt? Jag har just köpt en Orca 2 dam XS som jag tycker är för liten, klarar knappt av att få på mig den. Förståsigpåare menar att det ska vara så, men jag får cellskräck. Jag är 164 och väger ca 53

Hej Lena! Betalat 99.99 pund. Den är ju på Wiggle nu på deras första sida, jag fick den igår. Har inte hunnit kolla vad de drog på kontot. Den är verkligen bra, men nog bättre för dig. Jag är interesserat av din XS helt klart. Bara hoppat i vattnet med m