Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Idag var jag ute och sprang en runda som tog 32:25 minuter enligt min FR305 men när jag förde över informationen till Sporttracks stod det att jag hade sprungit i 33:54 minuter... enstaka sekunder och meter har det diffat förut men 90 sekunder är ju rätt

Pausade du under mätningen, eller kanske har autpause på? Sporttracks har svårt att detektera pauser korrekt för vissa klockor (t.ex min 310XT). Dessutom finns det inställningar för om de ska räknas med i totalen eller ej.

Det kan ha blivit en paus av misstag... hur gör jag för att plocka bort den i sporttracks?

Jag hade samma problem. Jag märkte att det blev rätt om jag klickade på ikonen i ST som liknar en miniräknare (övre högra hörnet i "Översikt"-rutan). Jag ändrade den till "Använd manuellt inmatade värden" och det blev rätt sträcka och tid. Dvs samma tid o

I ST så titta på settings, display->analysis. Klicka ur "Include stopped in time & distance totals" och klicka i "Include watch pauses in stopped totals". Gå sedan till din aktivitet och se om det står någon tid i "stopped" rutan. Om ej så har inte ST kla