Quote from Guest on 13 July 2012, 14:10Igår försökte jag ladda över en bana/route genom att imporertera en tcx-fil till Garmin TC men jag misslyckades hela tiden med uppladdning till klockan.
Vad är det typiskt som kan fela? Fel på tcx-fil? För stor fil? Fel i klockan?
Det var Roslagsleden Et
Igår försökte jag ladda över en bana/route genom att imporertera en tcx-fil till Garmin TC men jag misslyckades hela tiden med uppladdning till klockan.
Vad är det typiskt som kan fela? Fel på tcx-fil? För stor fil? Fel i klockan?
Det var Roslagsleden Et
Quote from Elias Engqvist on 13 July 2012, 14:20Brukar det fungera att konvertera på gpsies eller var det första gången du försökte? Du skulle ju kunna använda http://83.250.220.71/gpx2tcx/ (ifall du konverterade från gpx förstås)
Den är ju egentligen gjord för funbeat men man vet ju aldrig...
Brukar det fungera att konvertera på gpsies eller var det första gången du försökte? Du skulle ju kunna använda http://83.250.220.71/gpx2tcx/ (ifall du konverterade från gpx förstås)
Den är ju egentligen gjord för funbeat men man vet ju aldrig...
Quote from Funbeat user on 13 July 2012, 18:05Fast det gick även fel när jag tog ett gammalt pass och konverterade till bana i Garmin TC.
Då borde ju tcx-filen vara exakt som Garmin vill ha den. Jag har för övrigt aldrig fört över en bana till min Garmin.
Fast det gick även fel när jag tog ett gammalt pass och konverterade till bana i Garmin TC.
Då borde ju tcx-filen vara exakt som Garmin vill ha den. Jag har för övrigt aldrig fört över en bana till min Garmin.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 16:44För stor fil, för lite plats i klockan är mina gissningar.
Ofta måste jag rensa både i workout och i courses för att få plats med banorna.
För stor fil, för lite plats i klockan är mina gissningar.
Ofta måste jag rensa både i workout och i courses för att få plats med banorna.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 20:25Fast jag testade med en liten bana skapad av ett kort träningspass med samma resultat och raderade dessutom alla gamla pass. Banor har jag som sagt aldrig laddat över tidigare.
Fast jag testade med en liten bana skapad av ett kort träningspass med samma resultat och raderade dessutom alla gamla pass. Banor har jag som sagt aldrig laddat över tidigare.
Quote from Funbeat user on 18 July 2012, 20:57Ofta behöver jag prova flera gånger innan det går, men det gissar jag att du gjort...
Om du har banan på gpsies.com, så får du gärna maila länk, så kan jag testa att få in den i min klocka.Hittills har det alltid fungerat, nästan ...
🙂
Ofta behöver jag prova flera gånger innan det går, men det gissar jag att du gjort...
Om du har banan på gpsies.com, så får du gärna maila länk, så kan jag testa att få in den i min klocka.
Hittills har det alltid fungerat, nästan ...
🙂