Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Har precis köpt mig en garmin Forerunner 305.

Funkar bra och det är riktig tkul att ladda ner sin data. Men jag har dock märkt att om jag tar min träning direkt från garmin klockan så blir det ibland helt fel värden??

Som exempel var jag ute och körde

Jag har ett liknande fel. Om jag tar bort ett varv/lap i Garmin innan jag importerar (direkt från klockan) till Funbeat så är den borttagna sträckan kvar men inte den borttagna tiden. Därmed blir snitthastigheten fel Funbeat.

Har även det problem som du

Har hittat fler avvikelser nu. Frågan är vad som är rätt? När jag var ute och åkte skidor idag så hade jag en toppfart på nära 50km/h när jagb tittade på Garmin connect. Men i Funbeat var det bara ca 36km/h? Också rätt så stor skillnad?

Skall dock tilläg

Det är inte bara så enkelt att du råkar klicka på något på träningssidan medan den laddar kartan?
Jag har upptäckt att om jag börjar skriva något innan den räknat upp till 100% när den laddar in kartan så slutar den vid den sträcka den råkar vara på!
Jag

Tror inte det.

Har cyklat lite med klockan nu och det verkar som om det blir mindre fel då? Är det för att skillnaderna på hastghet blr större när man åker skidor?

En sak till. Hur får man igång Kadens funktionen när man laddar över från sin 305:a till Funbeat? Jag får inte över värdena till Funbeat när jag "laddar" upp min träning?