Quote from Guest on 25 April 2014, 20:46?Jag gjorde precis en ganska spännande upptäckt 🙂 Jag gick in för att redigera dagens pass, som enligt en lånad Garmin FR 610 var 5,47 km och enligt Funbeat-appen 6,34 km. Tänkte att jag får kika lite på vad som kan ha gått snett i mätningen av sträckan.
?Jag gjorde precis en ganska spännande upptäckt 🙂 Jag gick in för att redigera dagens pass, som enligt en lånad Garmin FR 610 var 5,47 km och enligt Funbeat-appen 6,34 km. Tänkte att jag får kika lite på vad som kan ha gått snett i mätningen av sträckan.
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 20:56När jag först reggar runda på Garmin Connect och sedan på FB stämmer båda. Om jag sedan redigerar på FB så ändras alltid sträckan nedåt. Visst finns det fel på FB.
När jag först reggar runda på Garmin Connect och sedan på FB stämmer båda. Om jag sedan redigerar på FB så ändras alltid sträckan nedåt. Visst finns det fel på FB.
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 23:21Jag har upplevt samma sak som Anders. Men jag har märkt att jag inte ens behöver redigera rundan - det räcker att jag editerar i texten eller något annat. Och för mig är det oftast uppåt som det ändras. Jag märkte det speciellt när jag hade åkt tåg mitt i
Jag har upplevt samma sak som Anders. Men jag har märkt att jag inte ens behöver redigera rundan - det räcker att jag editerar i texten eller något annat. Och för mig är det oftast uppåt som det ändras. Jag märkte det speciellt när jag hade åkt tåg mitt i
Quote from Funbeat user on 25 April 2014, 23:40Detta kommer upp med jämna mellanrum. När man läser in från Garmin så använder Funbeat sträckan som klockan har räknat ut.
Gör man en redigering av passet - oavsett vad man ändrar - så beräknar Funbeat om sträckan utifrån de datapunkter som finns lagrade
Detta kommer upp med jämna mellanrum. När man läser in från Garmin så använder Funbeat sträckan som klockan har räknat ut.
Gör man en redigering av passet - oavsett vad man ändrar - så beräknar Funbeat om sträckan utifrån de datapunkter som finns lagrade
Quote from Funbeat user on 26 April 2014, 07:41Jag tror det blev en missuppfattning här... Jag har alltså inte fört över data från klockan till Funbeat, utan jag loggade passen både på klockan och på telefonen med Funbeats app, och sedan jämfört dessa två. Att det blir skillnader då är helt ok, men in
Jag tror det blev en missuppfattning här... Jag har alltså inte fört över data från klockan till Funbeat, utan jag loggade passen både på klockan och på telefonen med Funbeats app, och sedan jämfört dessa två. Att det blir skillnader då är helt ok, men in