Quote from Guest on 27 May 2012, 21:50Hej!
Jag fick en cykel av en kompis då min precis ble stulen. Den jag fick är väl lite halvdan, men jag har rustat upp den lite. Mitt problem är att det inte finns någon kedja och växelmojängen som skall sitta vid bakhjulet (där kedjan skall gå igenom) ä
Hej!
Jag fick en cykel av en kompis då min precis ble stulen. Den jag fick är väl lite halvdan, men jag har rustat upp den lite. Mitt problem är att det inte finns någon kedja och växelmojängen som skall sitta vid bakhjulet (där kedjan skall gå igenom) ä
Quote from Rasmus Olsson on 27 May 2012, 22:00Är kedjan för lång är det bara kapa den med en kedjebrytare. Alla kedjor är för långa för att du ska kunna kapa den i rätt längd.
Vad arbetet kostar får du fråga på en cykelaffär, sånt skiljer mellan butiker.
Är kedjan för lång är det bara kapa den med en kedjebrytare. Alla kedjor är för långa för att du ska kunna kapa den i rätt längd.
Vad arbetet kostar får du fråga på en cykelaffär, sånt skiljer mellan butiker.
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 22:03Japp. Men går det att köra en hoj som har 8-9 drev på bakhjulet med en vanlig kedja. Som en cykel med bara en växel. Eller ballar den ur?
Japp. Men går det att köra en hoj som har 8-9 drev på bakhjulet med en vanlig kedja. Som en cykel med bara en växel. Eller ballar den ur?
Quote from Funbeat user on 27 May 2012, 23:23Det blir besvärligt att få kedjan tillräckligt spänd för att inte hoppa hela tiden. Köper du en bakväxel så är det lätt att skruva dit den för att få något som styr kedjan så du kan ta dig till verkstaden. Om du inte fixar vajrarna själv också, det är int
Det blir besvärligt att få kedjan tillräckligt spänd för att inte hoppa hela tiden. Köper du en bakväxel så är det lätt att skruva dit den för att få något som styr kedjan så du kan ta dig till verkstaden. Om du inte fixar vajrarna själv också, det är int
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 10:18Hej,
Om du med "vanlig" kedja menar en kedja till en standardcykel så är ju de lite bredare än till din. Så jag är lite tveksam till att det passar (har inte testat dock). En standardkedja kostar väl dock bara en dryg 50-lapp så det kanske kan vara läge
Hej,
Om du med "vanlig" kedja menar en kedja till en standardcykel så är ju de lite bredare än till din. Så jag är lite tveksam till att det passar (har inte testat dock). En standardkedja kostar väl dock bara en dryg 50-lapp så det kanske kan vara läge
Quote from Funbeat user on 29 May 2012, 14:30Köp en nioväxlad kedja och kapa som bruse skrev. Sätt på en power link när du sätter ihop den. När du kommer till affären kan man bryta upp den sätta på den biten du har över och använda kedjan igen. Då blir det bara en extrakostnad på 2 powerlinks vilket
Köp en nioväxlad kedja och kapa som bruse skrev. Sätt på en power link när du sätter ihop den. När du kommer till affären kan man bryta upp den sätta på den biten du har över och använda kedjan igen. Då blir det bara en extrakostnad på 2 powerlinks vilket
Quote from Funbeat user on 1 June 2012, 09:21Tjena!
Tack för svaren! Jag fegade ur och lämnade in den på Sportson. Lär väl kosta en 1000-lapp, ungefär. Det får det vara värt. Nu är jag sugen på att cykla. 🙂
C
Tjena!
Tack för svaren! Jag fegade ur och lämnade in den på Sportson. Lär väl kosta en 1000-lapp, ungefär. Det får det vara värt. Nu är jag sugen på att cykla. 🙂
C