Quote from Guest on 23 May 2010, 19:12Tjena
Är det någon som har något bra tips på fik/restaurang max fem mil från Uppsala (typ halvvägs på en 10-milarunda) som är öppet på lördagar och söndagar?
Tjena
Är det någon som har något bra tips på fik/restaurang max fem mil från Uppsala (typ halvvägs på en 10-milarunda) som är öppet på lördagar och söndagar?
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 19:22Tjena Martin!!
En bra runda som jag brukar köra, och som blir runt 10 mil är 55:an till Örsundsbro där man svänger av vid första avfarten. Åk sen genom "byn" till skylt som säger mot Hjälsta. Där svänger du vänster och rullar förbi en massa småbyar tills
Tjena Martin!!
En bra runda som jag brukar köra, och som blir runt 10 mil är 55:an till Örsundsbro där man svänger av vid första avfarten. Åk sen genom "byn" till skylt som säger mot Hjälsta. Där svänger du vänster och rullar förbi en massa småbyar tills
Quote from Funbeat user on 23 May 2010, 21:35Det där låter som en höjdarrunda. Tack för tipset.
/Martin
Det där låter som en höjdarrunda. Tack för tipset.
/Martin
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 08:46En annan variant är att avsluta sin runda med fika i Uppsala. Nu senast i lördags satt jag och en kompis och myste i solen och värmen på Fågelsången. Härligt.
En annan variant är att avsluta sin runda med fika i Uppsala. Nu senast i lördags satt jag och en kompis och myste i solen och värmen på Fågelsången. Härligt.
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 09:19Det finns många fikaställen att välja på beroende på vilken runda man kör. Här är några förslag:
- Sigtuna har nämnts tidigare. Billbyvägen in till Sigtuna är kanon, kuperad och fin. I Sigtuna finns flra fika att välja på; fiket nere vid hamnen, Tant Bru
Det finns många fikaställen att välja på beroende på vilken runda man kör. Här är några förslag:
- Sigtuna har nämnts tidigare. Billbyvägen in till Sigtuna är kanon, kuperad och fin. I Sigtuna finns flra fika att välja på; fiket nere vid hamnen, Tant Bru
Quote from Mikaela Lexén on 24 May 2010, 09:54Lundgrens konditori i Österbybruk. Deras bakverk är gudomliga.
Restaurangen vid golfbanan vid Örbyhus slott är rätt ok också.
Lundgrens konditori i Österbybruk. Deras bakverk är gudomliga.
Restaurangen vid golfbanan vid Örbyhus slott är rätt ok också.
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 11:59Jag rekommenderar Alsta trädgårdar. Mycket hembakat. Helgöppet 11-16 enligt hemsidan.
www.alstatradgardar.se
Jag rekommenderar Alsta trädgårdar. Mycket hembakat. Helgöppet 11-16 enligt hemsidan.
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 14:34Någon som verkar ha koll på läget vad det gäller fika och cykel i Stockholmstrakten så är det Fikasvettot, http://fikasvettot.blogspot.com/
Någon som verkar ha koll på läget vad det gäller fika och cykel i Stockholmstrakten så är det Fikasvettot, http://fikasvettot.blogspot.com/
Quote from Funbeat user on 24 May 2010, 22:44Tack för alla tips. En del har jag testat förut. Håller med om att fiket i Järlåsa är OK, men knappast mer. Helt nya tips var Enköping, Österbybruk och Månkarbo. Detta ska testas snarast!
Har för övrigt idag provat fulfika på Statoil i Gottröra. Trots all
Tack för alla tips. En del har jag testat förut. Håller med om att fiket i Järlåsa är OK, men knappast mer. Helt nya tips var Enköping, Österbybruk och Månkarbo. Detta ska testas snarast!
Har för övrigt idag provat fulfika på Statoil i Gottröra. Trots all