Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumSå fungerar FunBeatFilterfunktion
You need to log in to create posts and topics.

En funktion som verkligen saknar är filterfunktion med vilket man kan sortera bort alla inlägg från vissa personer.

Majoriteten av foruminläggen är skrivna av hyggliga personer, men det finns tyvärr undantag. Så det vore verkligen bra om kunde slippa des

Man kan väl flagga inlägg, gör man inte det när det är något "opassande" som skrivs? Jag kan ha fel...

Jag ser att det finns en flagga, men vad gör den?

Sedan är ju förolämpningar något väldigt personligt.

Det som för andra bara ser ut som vanlig kritik, kan uppfattas mycket negativt personligen. Exempelvis om samma person ständigt är inne samma trådar s

Här finns en utförlig diskussion med ytterligare länkar i kring förslaget http://www.funbeat.se/discussion/show.aspx?ThreadID=580215 .

På det närliggande temat moderering finns följande inte alltför gamla trådar:

http://www.funbeat.se/discussion/show.as

En nödvändig styrka, när man är inne på diskussionsforum på nätet, är att kunna snabbt hoppa över sådant som irriterar ... och titta inte bakåt. Detta är något man måste träna upp själv. Jag tror inte att det hjälper att filtrera.

"Take the high road" ..

Flaggan är till för att du själv ska hitta tillbaka till inlägget. De inlägg du har flaggat hittar du under "Olästa: x inlägg" i den blå raden högst upp på sidan.

Det finns ingen abuse-knapp på Funbeat, går någon ordentligt över gränsen får man nog maila

Det är ganska otroligt att det inte finns en abuse knapp ... och då menar jag inte att det är otroligt att det saknas, utan att folk på funbeat uppför sig så väl att behovet inte är stort.

Det är ett ganska högt betyg för deltagarna, tycker jag.

Tycker samma som du Daniel!
Har märkt att det just är på mat-sidan som känslorna blir varma.

Eftersom detta har diskuterats förut, inser jag att någon abuse-knapp inte kommer att införas.

Får väl försöka stå ut med trollet ändå 🙂

Jag misstänker att jag vet vem du syftar på. Jag vågar påstå att du har dragit en hastig slutsats.