Quote from Guest on 30 August 2010, 12:09Dags för ytterligare en noobfråga från en wannabe-cyklist (uppfyller inte alla kriterier ännu).
Om man kör med flera hjulpar (träning och tävling typ), sätter man då en kasett på resp. bakhjul eller skiftar man även kasetten när man byter hjul? Nu tar de
Dags för ytterligare en noobfråga från en wannabe-cyklist (uppfyller inte alla kriterier ännu).
Om man kör med flera hjulpar (träning och tävling typ), sätter man då en kasett på resp. bakhjul eller skiftar man även kasetten när man byter hjul? Nu tar de
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 12:19Jag kör med två kassetter med samma utväxling, fick med en när jag köpte finhjulen. Däremot får jag byta bromsbelägg men det är snart gjort, tror det finns belägg som funkar på både kolfiber och aluminium men jag kör nu med kork på finhjulen.
Jag kör med två kassetter med samma utväxling, fick med en när jag köpte finhjulen. Däremot får jag byta bromsbelägg men det är snart gjort, tror det finns belägg som funkar på både kolfiber och aluminium men jag kör nu med kork på finhjulen.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 15:18Var finns korkbelägg, hittar man det på typ CykelCity?
Var finns korkbelägg, hittar man det på typ CykelCity?
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 15:27Om de inte har det ska du nog inte gå dit igen 😉
Kan vara värt att kolla upp om det finns belägg som funkar för båda... Korken är bra men har sina svaga sidor. I regn är det: "inget, inget, tvärnit" om man inte är lite försiktig. Men jag är rätt ny på de
Om de inte har det ska du nog inte gå dit igen 😉
Kan vara värt att kolla upp om det finns belägg som funkar för båda... Korken är bra men har sina svaga sidor. I regn är det: "inget, inget, tvärnit" om man inte är lite försiktig. Men jag är rätt ny på de
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 16:10Är lite tveksam till det där med finhjul. Visst, om man tävlar på elitnivå kan jag förstår att man vill spara de bästa hjulen, men för mig som är motionär tycker jag att man kan köra på de bästa hjulen varje dag. (Under sommaren åtminstone.) Att bara ploc
Är lite tveksam till det där med finhjul. Visst, om man tävlar på elitnivå kan jag förstår att man vill spara de bästa hjulen, men för mig som är motionär tycker jag att man kan köra på de bästa hjulen varje dag. (Under sommaren åtminstone.) Att bara ploc
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 16:46Mmm, u got me there
Fick med klossar som ska funka på mina kolfiberfälgar, men de låter som fan när man bromsar hårt, och kork "känns" som mildare och snällare mot fälgarna.
Mmm, u got me there
Fick med klossar som ska funka på mina kolfiberfälgar, men de låter som fan när man bromsar hårt, och kork "känns" som mildare och snällare mot fälgarna.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 18:00Kork på kompositfälgar och de fungerar även på plåtfälgar men se upp för spånen.
Kork på kompositfälgar och de fungerar även på plåtfälgar men se upp för spånen.
Quote from Funbeat user on 30 August 2010, 23:44Kristofer: Förstår vad du menar. Nu är det nog dessutom så att mina finhjul inte heller är några riktiga finhjul... Men å andra sidan tänker jag mig hellre att ha några billiga hjul med billiga däck när jag pendlar till jobbet (det blir en del trottoarhop
Kristofer: Förstår vad du menar. Nu är det nog dessutom så att mina finhjul inte heller är några riktiga finhjul... Men å andra sidan tänker jag mig hellre att ha några billiga hjul med billiga däck när jag pendlar till jobbet (det blir en del trottoarhop