Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

12

välkommen till multisportsidan! Det vore roligt att veta om någon sysslar med multisport här och om ni har varit med i några tävlingar. Jag kör mitt första race om en månad. Det blir SARA (Skåne adventure race) och den korta banan. Någon mer som ska til

Man kan väl säga att jag är gammal multisportare, höll på ganska aktivt mellan 99 och 01 med några ganska stora tävlingar.

Jajjomän. Jag har hållit på i snart 3år på motionsnivå. Hur kul som helst. Tävlar med min flickvän, min bror och några polare. Läs om oss på http://hem.bredband.net/anduhl/

Vad roligt! Jag är själv mitt uppe i att skaffa ett lag/lagkamrat till SARA här i Skåne. Jag har bara precis börjat, men det är väldigt roligt! SARA blir min/vår första tävling. Men ni har ju hållit igång ett tag! Några allmäna tips inför tävlingen??

Jag

Jag var med i korta klassen på tävlingen i Trollhättan ifjol. Det blir säkert någon tävling i år också. Det skulle t.ex. vara kul att köra lightklassen på TEA. Jag får se om det finns någon i klubben som kan stå ut med en usel löpare i sisådär 30 timmar..

Jonas: vi har alltid problem att få i oss tillräckligt med mat under längre tävlingar. Jag känner en kille som är med i Gainomax recovery (sverige-elit) och dom tränar bokstavligen på att få i sig föda när dom kör längre träningspass. Det gäller att hitta

Ja, då är det kanske bättre att ta i förmkt;) Hörde att 2 ur Lundhags teamet hade kollapsat efter ca 80mil (12km kvar) o behövde dropp pga vatten o näringsbrist. Måste kännas surt att bryta så nära mål..

vad brukar ni ha med er ut? E d samma sär. Bars o

Bars och gel + chips i TC. Chips är mkt bra under långa tävlingar! Tänk på att dricka mycket om du använder gel.

Vi gör även egna power-bars för att spara lite pengar. Som du kanske märkt är dom sjuuukt dyra att köpa. Jag känner igen problemet med frusna

Chips?? kräver inte fettmänden mkt vatten för att kunna anv?? Kan å andra sidan tänka mig att det skulle vara gött att sätta i sig chips när man väl kommer till TC..:)

Jag har faktiskt också testat att göra mina egna bars! Jag la dom i kylen o där blir d

Kan någon förklara vad Multisport innebär?

Jag reggar nämligen såna aktiviteter som jag tycker inte riktigt passar in som Multisport i min kalender, t.ex Skoterkörning, Crossåkning o dyl.

12